י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברקע הצהלות על סגירת מחלקות

מנהל בית החולים מוטרד: "המחסור מסכן חיים"

חשש נרחב אופף את המרכז הרפואי לגליל שבנהריה, בעקבות מחסור חמור במכשירי האקמו ולא רק | מנהל בית החולים מתאר את המצב הנתון: "זה מתבטא באיכות הרופאים, בציוד, ובתורים הפנויים"

מנהל בית החולים מוטרד: "המחסור מסכן חיים"
חדר מיון נשימתי חדש במרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט

הפרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל, מתאר את המצב הנתון בימים אלה במחלקת הקורונה: "אין לנו מכונות אקמו. כדי להעביר חולה קורונה לבית חולים אחר אנחנו מתקשרים לחמ"ל משרד הבריאות, ולעיתים מנהלת המחלקה צריכה להתקשר בעצמה". כך בראיון שהעניק לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל. בנוסף התריע כי "המחסור מסכן חיים, למזלנו עוד לא איבדנו חולה בגלל זה".

הפרופ' ברהום הוסיף ביקורת חריפה כלפי התנהלות הממשלה בנושא ואמר: "אם היינו מדברים רק על אקמו הייתי נרגע, אבל המדינה חושבת שאזרחי הפריפריה לא שווים כמו האזרחים במרכז הארץ". עוד ציין כי "זה מתבטא באיכות הרופאים, בציוד, ובתורים הפנויים".

בתוך כך פורסמו היום (רביעי) נתוני הקורונה במרכז הרפואי לגליל, אותו מנהל הפרופ' מסעוד ברהום. בשתי מחלקות הקורונה שבמרכז הרפואי שבנהריה, מאושפזים כ-24 חולים, מתוכם 20 במצב קשה וארבעה קל. עשרה מתוך החולים הקשים מוגדרים במצב 'קריטי' (מתוכם חמישה מונשמים).

אמש אמר יו"ר מערך הייעוץ הרפואי הבינלאומי 'למענכם' יוסי ערבליך, ל'וואלה!': "אם הגענו למצב בו חולים זקוקים לאקמו ואין לנו יכולת לספק להם, זה הזמן להתחיל לתעדף את המחוסנים על פני מי שבחרו לא להתחסן. מחוללי תחלואה, אינם זכאים למחוללי חמצן לפני מחוסנים".

המרכז הרפואי לגליל קורונה מכשיר אקמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד