י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערה בארגון הביון

מכתב אנונימי נגד ראש השב"כ המיועד: "רצוף בשקרים"

מכתב אנונימי ששוגר לוועדת גולדברג, הצפויה לדון ביום שישי הקרוב במינויו של ר' לראשות השב"כ, מציג טענות על אירועים "לא הולמים" מצידו | מטעמו של ר' נמסר: "מכתב רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

רגע לפני שהוועדה למינוי בכירים בשירות המדינה צפויה לדון במינויו של סגן ראש השב"כ - לראשות הארגון, מכתב אנונימי ששוגר לוועדה מציג טענות על אירועים "לא הולמים" מצידו ר'. ר' טוען כי מדובר בשקרים ממוחזרים שמגיעים מטעם בעלי אינטרסים.

הוועדה, בראשותו של השופט בדימוס אלעזר גולדברג, צפויה להתכנס ביום שישי הקרוב בכדי לדון במינוי. במהלך הדיון צפוי לעלות גם המכתב האנונימי שמעורר סערה בשב"כ ובמערכת הביטחון. מטעם הוועדה נמסר כי היא תתייחס לכל עניין רק בעת ההחלטה.

ר' עצמו התייחס הערב למכתב וטען כי הטענות העולות ממנו הן חסרות בסיס. "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כ-3 שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה", נמסר בהודעה חריגה מטעמו של ר'.

עוד נמסר כי "מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים". 

בשבוע שעבר התחוללה סערה אחרת, כאשר בכלי תקשורת פלסטיניים פורסמו פרטיו המלאים ותמונתו של ר', ראש השב"כ הנבחר. הפלסטינים פרסמו בין היתר את שמו, תמונתו וכתובת מגוריו של ר' - ואף כתבו על התמונה את המילה "מבוקש".

יצויין כי הצנזורה אוסרת לפרסם נכון לעכשיו את פרטיו של ר' - המכהן כיום כסגן ראש ארגון הביון - עד לאחר אישור המינוי ע"י הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה (ועדת גולדברג) ואישור הממשלה. במערכת הביטחון לא מודאגים מפרסום הפרטים מכיוון שהם צפויים בכל מקרה להתפרסם בקרוב.

ההחלטה על מינויו של ר' לראש השב"כ, התקבלה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט לפני כחודש. ר', בן 55, יחליף את ראש השב"כ נדב ארגמן שצפוי לסיים את תפקידו בעוד מספר שבועות. "ר׳ הוא לוחם נועז ומפקד מצוין", אמר עליו ראש הממשלה, נפתלי בנט. "אין לי ספק שהוא יוביל את השירות לפסגות חדשות של מצוינות למען ביטחון ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

ר', נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד, וכאמור מכהן כיום כסגן ראש שירות הביטחון הכללי. את שירותו הצבאי בצה"ל ביצע ר׳ כלוחם בסיירת מטכ"ל, ולאחר מכן התגייס לשב"כ כלוחם ביחידת המבצעים.

במסגרת שירותו ארוך השנים למען ביטחון ישראל, לחם ופיקד ר׳ על מבצעים רבים ברצועת עזה, ביהודה ושומרון ובלבנון. בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים בשב"כ, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכוח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

ראש השב"כ, נדב ארגמן בירך את ר' על מינויו לתפקיד ראש השב"כ הבא: "לר' ניסיון מקצועי רב שנים הכולל יכולות ניהול ופיקוד מוכחות, בשורה ארוכה של מבצעים ופעולות של השירות. ר' צמח בארגון מתפקיד לוחם מבצעים ועד לתפקיד סגן ראש השירות, והצטיין בכל אחד מהתפקידים אשר ביצע. אני סמוך ובטוח שכישוריו, אישיותו והערכים שמביא עימו, יובילו אותו בהצלחה בהתמודדות עם האתגרים הרבים שעומדים בפני השירות".

"שני סגני אשר היו מועמדים לתפקיד ראש השב"כ הם טובים, מקצועיים וראויים. בהזדמנות זו מבקש להודות ל-י', סגני הקודם, על שנות שירותו ותרומתו האדירה למען עם ישראל ובטחונה של מדינת ישראל ולאחל לו הצלחה גדולה בהמשך דרכו", הוסיף ארגמן.

שב"כ מינוי בכירים מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד