י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במלאת עשור להסתלקותו

ההספד הנדיר של הרב מדושינסקיא על גיסו מהציונות הדתית

הרב שלמה זלמן אולמן אחיו הקטן של חבר בד"ץ העדה החרדית  הגאון רבי אברהם יצחק אולמן מלמד בכולל בבית שמש ספד הלילה לגיסו הרב בני איזנר זצ"ל מחשובי רבני הציונות הדתית שנפטר לפני עשור

ההספד הנדיר של הרב מדושינסקיא על גיסו מהציונות הדתית
הרב בני איזנר זצ"ל צילום: רחל לאה ברמן

במלאת עשור לפטירתו הרב בני אייזנר זצ"ל, מחשובי רבני הציונות הדתית ספד לו הערב גיסו הגאון הרב שלמה זלמן אולמן מחסידי דושינסקיא ומגיד שיעור בבית שמש. 

בדבריו פתח ואמר: "אין ביכולתי לסרב לקיים את הצואה של הרב בני שביקש לקצר".

בקהלת כתובים כל העתים. בתוך זה יש "עת ספוד ועת רקוד". לא כתוב "לספוד" ולא כתוב "לרקוד", כי זה באותו זמן, שעת ספוד פה למטה זה עת רקוד למעלה. הקב"ה שמח שבא אליו נפש נקי וצדיק, יקיר לי כל כך. כל כך הרבה יסורים בעונותינו, איזה יסורים. בתוך הייסורים תמיד הוא ביקש רק שיהיה בדעת. איך אמר לי בשבוע האחרון, "ברוך ד' שזכיתי לעשות תשובה".

כאן דיבר הרב אולמן על צוואתו המיוחדת של גיסו: "מסתכלים בצוואה מה הוא כותב, הוא מבקש רק על דברים רוחניים. כסף לא דיבר אליו, לא בחיים - כולנו יודעים מה כסף דיבר אליו, לא דיבר אליו דָבָר, לא תפס בכלל מאומה, אם היה קצת כסף לקנות עוד ספר ועוד ספר".

"אני מעיד שהילדים שלך היו מסורים אליך עד אין סוף, תזכור אותם לעולמי עד, תהיה להם למליץ יושר לאשתך המסורה ולילדים שיזכו ללכת בדרכך הסלולה. אין לי כבר כח לדבר. שנזכה כבר לגאולה השלמה ומחה השם דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן".

הרב בנימין איזנר זצ"ל לימד תורה אלפי תלמידים בארץ ומהעולם. ביקש שלא יכתבו על המצבה שום תואר ושום דבר מלבד שמו, ביקש שיקצרו בהספדים. בעת מחלתו שבה סבל ייסורים קשים לא הפסיק לשיר : כי הרבית טובות אלי כי הגדלת חסדך עלי ומה אשיב לך שהכל שלך ...ביקש מבנו לשיר את זה בלוויה...הרב בניומין היה בן עליה.

אני זוכר שהייתי לפני יום כיפור עם הרב בנימין איזנר ועשה כפרות עם תרנגולת וראו עליו שהוא סובל ייסורים לא מרגיש טוב שאלתי אותו: כל השנים לא התעניינת בכסף אבל עכשיו שאתה חולה מה אתה אומר ...בכל זאת צריך להחליט על כסף... הרב בניומין ענה לי: " שאשתי תחליט והכל בשבילה כל הכסף שהיה ושיש הוא בשבילה ושלה". 

הרב בניומין לא היה צריך כלום לעצמו לא התרגש אם לא שילמו או כן שילמו לא רצה שום רכוש.

כשהיה מאד חולה בסוכות הגיעו לשערי צדק קבוצות של תלמידים מישיבות שונות וביקשו שיעור והרב בנימין מחובר לחמצן בכסא גלגלים בתוך הסוכה לימד כל פעם קבוצה אחרת וזוכר שאמר: זוכרנו לחיים למענך אלוקים חיים לא מבקשים בשלוש ברכות ראשונות אבל כל מה שאנחנו מבקשים זה רק רק למענך אלוקים חיים למען התורה לא בשבילנו בכלל רק למענך הגיעו לסוכה חסידים חלקם חסידי דושינסקי שהקשיבו לשיעורים שלו ואמרו לי שנהנו מאד.

הצוואה של הרב בניומין מאד ריגשה אותי. סיים הרב אולמן את דבריו. 

הציונות הדתית הספד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד