כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בעיקר בסין ובאיראן

ארגון הביון מודה: יותר מדי סוכנים נהרגו

בתזכיר סודי ביותר לגבי סוכנים ברחבי העולם, נחשף כי איראן וסין הוציאו להורג רשתות של מרגלים אמריקאים לאחר שמערכת התקשורת המסווגת של הסוכנות דלפה

ארגון הביון מודה: יותר מדי סוכנים נהרגו
אילוסטרציה צילום: pexels

ה-CIA, ארגון הביון האמריקני, מודה כי יותר מדי מודיעים שלהם נהרגו או נלכדו. הדברים פורסמו בעקבות תזכיר סודי שדלף והתברר ממנו כי פרטיהם של הסוכנים דלפו במדינות שבהם ריגלו ברחבי העולם.

הפרסום יוצא הדופן, נשלח לכל תחנות ובסיסי ה-CIA, עם ניתוח של עשרות מקרים במהלך השנים האחרונות. בתזכיר דווח מספר מדויק של סוכנים שנהרגו, מידע מסווג שבדרך כלל אינו משותף בערוצים כאלה, כך על פי ה'ניו יורק טיימס'. פקידים לשעבר גילו כי סין ואיראן עלו על מערכת התקשורת המסווגת של הסוכנות, והוציאו להורג מודיעים וסוכנים.

רוסיה, סין, איראן ופקיסטן הצליחו בשנים האחרונות לצוד סוכנים, ובמקרים מסוימים הפכו אותם לסוכנים כפולים. בשנת 2019, איש ה-CIA לשעבר ג'רי צ'ון שינג לי, נידון ל-19 שנות מאסר בגין מסירת סודות לממשלת סין, בה השתמשו אז כדי לעצור ולהוציא להורג לפחות 20 מחבריו, סוכנים אמריקאים. גורמים רשמיים בארה"ב חושדים שסין שיתפה את המידע שלי מסר לרוסיה, והשתמשו בו כדי לחשוף, לעצור ולהרוג מרגלים אמריקאים.

גורמי מודיעין מאמינים כי האמריקאים מסרו מידע לסוכנויות ביום שיכולות לסייע בחשיפת סוכנים. נגד מוניקה אלפריד ויט, סמלת חיל האוויר לשעבר שערקה לאיראן, הוגש כתב אישום באשמת מסירת מידע לטהרן בשנת 2019. האיראנים השתמשו בידע שלה רק לאחר שקבעו שאפשר לסמוך עליה.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי ממצאים אלה הובילו את ה-CIA לסגור זמנית את רשת הריגול בסין ולהערך מחדש לגבי התקשרות עם נכסי מודיעין ברחבי העולם. בשנת 2020 הוציאו כוחות איראניים להורג את מחמוד מוסאווי-מג'ד, שהואשם בדיווח על תנועות כוחות איראניים בסוריה, לטענת איראן הוא ריגל למען ארצות הברית וישראל.

CIA סוכנים הוצאה להורג סוכן סמוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד