י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נגרר אחרי 35 שנים

האמבולנס המיתולוגי מהלוויית פוסק הדור יוצג במוזיאון

35 שנים אחרי שנשא את ארונו של הגר"מ פיינשטיין זצ"ל מברוקלין לשדה התעופה 'קנדי' בדרכו לקבורה בישראל, עמד האמבולנס של חברת הצלה דומם בחניון. השבוע הוא נגרר לשם שיפוצו לקראת הצגתו ב'מוזיאון הצלה' שהולך ומוקם בימים אלה בברוקלין

האמבולנס המיתולוגי מהלוויית פוסק הדור יוצג במוזיאון
האמבולנס צילום: Yeshiva world news

אמבולנס היסטורי של 'חברת הצלה' בברוקלין, אשר נשא את ארונו של פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל, הועבר לברוקלין ויוצג במוזיאון של ארגון הצלה.

אמבולנס הצלה ששימש את תושבי שכונת לואר איסט, בצידו הדרום מזרחי של רובע מנהטן בניו יורק, נראה בתמונה המפורסמת שצולמה כאשר עשרות אלפים צעדו אחרי ארונו של פוסק הדור הגר"מ פיינשטיין זצ"ל, כשעשה את דרכו לשדה התעופה קנדי ומשם הוטס לקבורה בהר המנוחות בירושלים. אותו אמבולנס שימש להובלת ארונו לבית החולים, כאשר על פי הפרסום בימים ההם דבריו האחרונים נאמרו ביידיש - "אין לי כוח יותר".

צילום: Yeshiva world news.

מוקדם יותר השבוע נגרר האמבולנס בשדרת קוני איילנד, שם פועל מתנדב הצלה נותי ג'וזפי בשיקום האמבולנס, לאחר שעמד דום בחניון בלואר איסט סייד כמעט 35 שנה. כך דיווח אתר Yeshiva world news.

האמבולנס ישוחזר עבור 'מוזיאון הצלה', הנמצא בשלבי תכנון ראשוניים. ג'וזפי עבד על חיבור אביזרי הצלה ישנים בשנים האחרונות, רבים מהם מהשנים הראשונות שהוקם הארגון לפני כ-50 שנה.

פרטים נוספים על אודות 'מוזיאון הצלה' יפורסמו במועד מאוחר יותר.

הגאון הגדול רבי משה פיינשטיין נולד ב-1895 ונפטר ב-1986, בהלוויתו שהתקיימה בירושלים השתתפו מאות אלפי אנשים, הוא נקבר בהר המנוחות בחלקת הרבנים, הוא היה מגדולי פוסקי ההלכה החרדים בארה"ב, הוא היה יושב ראש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארצות הברית וראש מתיבתא תפארת ירושלים בניו יורק. הוא חיבר ספרים שהפכו לנכסי צאן ברזל בעולם התורה, את שו"ת "אגרות משה" ו"דברות משה" על הש"ס.

הרב משה פיינשטיין אמבולנס מוזיאון ארגון הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד