ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרבי רקד עם האח וגיסיו

צפו: ריקוד ה'קאדערל' שהפך להמנון בקרעטשניף קרית גת

חידוש מיוחד נרשם השנה בלילות חג הסוכות בחצר קרעטשניף קרית גת, עת רקד הרבי מדי ערב עם דמות אחרת את 'ריקוד הקאדערל' שנהוג לבצעו בזמנים מיוחדים. בין הרוקדים; האח האדמו"ר, הגיסים, המשב"ק וגם האחיינים • צפו

צפו: ריקוד ה'קאדערל' שהפך להמנון בקרעטשניף קרית גת
ריקוד האחים האדמו"רים צילום: מהנעשה בחצר

חסידי קרעטשניף קרית גת שהגיעו להסתופף בצל האדמו"ר בימי חג הסוכות, זכו לחזות בחידוש מיוחד, עת רקד האדמו"ר בטיש במסגרת שמחת בית השואבה שערך מידי ערב, ריקוד מיוחד שמכונה בחצרות החסידים ה'קאדערל'.

ריקוד ה'קאדערל' הינו ריקוד חסידי עתיק יומין, הנהוג בכמה מחצרות הקודש בזמנים מיוחדים. זה שנים רבות עוד לפני עלותו על כס האדמורו"ת, נוהג האדמו"ר מקרעטשניף - קרית גת, לרקוד מידי ערב בלילות חג הסוכות את ריקוד ה'קאדערל' המיוחד לכבוד שמחת יו"ט ומצווה דאורייתא 'ושמחת בחגך'.

לראשונה זכו חסידי קרעטשניף - קרית גת לחזות בריקוד המיוחד שלו כאדמו"ר, מאחר ובשנה שעברה עקב הנחיות הקורונה התקיימו הטישים במתכונת סגורה ומצומצמת. השנה לראשונה נערכו הטישים מידי ערב ברוב שמחה והתרוממות בסוכת בית המדרש וכך יכלו הכל לחזות בריקוד המרומם והסוחף שנמשך דקות ארוכות, מידי ערב עם אדם אחר.

האדמו"ר רקד את ה'קאדערל' בליל יו"ט אושפיזא דאברהם - עם המשב"ק הרה"ח משה מרדכי בלעדי, באושפיזין של יצחק עם אחיו האדמו"ר מטרעבישאן שהגיע מבית שמש להשתתף בטיש. באושפיזין של יעקב - עם גיסו הרה"צ רבי יוחנן טווערסקי, חתנו של הרבי בעל ה'נועם ישראל' זצ"ל. באושפיזין של משה, רקד הרבי עם גיסו הרה"צ רבי שלמה צדוק זייבאלד, בליל שבת חול המועד - אושפיזין של אהרן - רקד הרבי עם אחייניו הבחורים - נכדי אביו זצ"ל. באושפיזין של יוסף רקד עם הרה"ג רבי זאב זילברשטיין, מו"צ וראש הכולל של הקהילה.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מריקודי ה'קאדערל' בלילות החג.

 

הרבי מקרעטשניף קרית גת חג סוכות ריקוד הקאדערל הרבי מקרעטשניף טרעבישאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד