י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מערכת של הפחדה ואיומים"

שליט דובאי פרץ לטלפון של אשתו עם תוכנה הישראלית

השליט שייח מוחמד השתמש בתוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" כדי לעקוב אחרי אשתו כחלק מ"מערכת מתמשכת של הפחדה ואיומים", במהלך קרב משמורת על ילדיהם. כך קבע בית המשפט העליון בבריטניה

שליט דובאי פרץ לטלפון של אשתו עם תוכנה הישראלית
אילוסטרציה צילום: unsplash

תוכנת הריגול הישראלית "פגסוס" עלתה שוב לכותרות, כאשר בית המשפט העליון באנגליה קבע אתמול (רביעי) כי שליט דובאי, שייח מוחמד בן ראשד אאל-מכתום, הורה לפרוץ לטלפונים של אשתו לשעבר ועורכי דינה, כחלק מ"מערכת מתמשכת של הפחדה ואיומים", במהלך קרב משמורת על ילדיהם. 

מספר אנשים שעבדו תחת השליט, אף ניסו לקנות אחוזה בצמוד לביתה של הנסיכה האיא בלונדון, פעולה שלפי עדותה בבית המשפט הותירה אותה "רדופה, לא בטוחה, כאילו שאני לא יכולה יותר לנשום".

מוחמד, בן 72, והאיא, בת 47, היו מעורבים בסכסוך משמורת ארוך ומר מאז שהנסיכה ברחה לבריטניה עם שני הילדים שלהם - ג'לילה, 13, וזאייד, 9. היא אמרה כי חששה לביטחונה האישי.

עורכת דינה של האיא, פיונה שקלטון, חברת בית הלורדים שייצגה בעבר את הנסיך צ'רלס במהלך גירושיו מהנסיכה דיאנה - הייתה אחד היעדים לפריצה. לבית המשפט נאמר כי שרי בלייר, אשתו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, הייתה זו שבישרה לשקלטון על הפריצה לטלפונים. בלייר, גם היא עורכת דין, עבדה כיועצת חיצונית ל-NSO.

עורכי דינה של האיא אמרו כי לאחר שדבר הפריצה התגלה, ביטלה NSO את החוזה שלה עם איחוד האמירויות. החברה הישראלית לא מסרה תגובה בנוגע לתיק, אבל ציינה כי היא פעלה מיד לאחר שקיבלה עדויות על שימוש לרעה בפגסוס. "אני לא מרגישה שאני יכולה לנוע בחופשיות כרגע, כשאני מרגישה נרדפת כל הזמן וצריכה להסתכל כל רגע מאחורי כתפי", אמרה הנסיכה באחת העדויות.

פגסוס דובאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד