י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יפיל את מקרון?

צרפת: עיתונאי יהודי מועמד מוביל לנשיאות

מסקר שפורסם בצרפת לקראת הבחירות לנשיאות עולה כי אריק זמור נחשב כבעל הסיכויים הטובים ביותר לנצח הנשיא המכהן עמנואל מקרון. זמור טרם הכריז רשמית על מועמדתו אבל כבר רמז מספר פעמים על כוונתו להתמודד

צרפת: עיתונאי יהודי מועמד מוביל לנשיאות
קורונה בצרפת צילום: Unsplash

העיתונאי והסופר היהודי, אריק זמור, נחשב כבעל סיכויים טובים לנצח את הבחירות לנשיאות בצרפת, ולמרות שעדיין לא הודיע רשמית על מועמדותו, מסקר דעת קהל שערכה תחנת השידור העצמאית הפופולרית BFM, עולה כי זמור יהיה המועמד שיצליח להעפיל להתמודד לסיבוב ההצבעה השני בבחירות לנשיאות, ויתמודד על התפקיד מול הנשיא המכהן, עמנואל מקרון.

לפי הסקר, הנשיא המכהן מקרון יקבל בסיבוב הראשון 24% מקולות הבוחרים, זמור 17%, מארין לה פן 15%, מועמד השמרנים האפשרי - קסאוויה ברטרן 13%, ומנהיג השמאל הקיצוני ז'ן־לוק מלונשון 11%. לפני ארבעה חודשים בלבד צפו סקרים, שזמור יקבל רק כ־5% מקולות המצביעים.

זמור, בן ה-63, כבר רמז מספר פעמים במהלך התקופה האחרונה על כוונתו להתמודד במרוץ לנשיאות צרפת, כדי לחסום את דרכה של מועמדת הימין הפופוליסטי, מארין לה פן.

מי שכבר הודיע על תמיכתו במועמדותו של זמור הוא מנהיג הימין הקיצוני לשעבר, ז'ן-מארי לה פן, שנזרק על ידי בתו, מארין, מהנהגת מפלגת "החזית הלאומית", בעקבות אמירות אנטישמיות שהשמיע. לה פן האב מאשים את בתו בכך שנטשה את עמדותיה הנוקשות הקודמות ואפשרה לזמור לתפוס את הוואקום שיצרה בצד הלאומני של המפה הפוליטית הצרפתית. גם בת אחותה של מארין, מאריון מארשאל, נחשבת קרובה ביותר לזמור, שהצהיר בתחילת השבוע: "אנחנו שותפים לאותה ראייה אסטרטגית".

זמור הוא בעל דעות ימניות, מתנגד להגירה המאסיבית והבלתי מבוקרת לצרפת, מבקר את האליטות הפוליטיות, התקשורתיות, התרבותיות והספרותיות שעודדו במשך עשרות שנים את התפוררותה של הזהות הצרפתית, קורא תיגר על עזיבת מנגנון קליטת המהגרים על ידי החברה לטובת התפתחות זהויות מקבילות לזהות הצרפתית בתוך צרפת, מזהיר מפני התפתחות "רפובליקות איסלאמיות" בשכונות מסוימות בצרפת ומפני היפרדות האוכלוסיות בצרפת בין צרפתים שורשיים וכאלה שעברו קליטה מוצלחת בהגירות הקודמות לבין המהגרים החדשים מארצות האסלאם.

העיתונאי היהודי אף מתנגד למונח "אסלאם רדיקלי" וטוען שהטרור המוסלמי הוא תופעה מוסלמית מובהקת הנסמכת על הקוראן ולא תופעה שולית בתוך האסלאם כפי שרוצים להציג זאת חלק מהגורמים במערב.

כמו כן הוא רואה באיחוד האירופי מתכון מובהק לגלובליזציה ולאיבוד זהויות, ומזהיר על הסכנות הכרוכות באיבוד הגבולות בין המדינות בתוך האיחוד.

מאידך, זמור עורר בעבר סערה כאשר פרסם שקיימת בצבא הצרפתי תוכנית לכיבוש מחדש של השכונות האיסלאמיסטיות, תוכנית שנהגתה במשותף עם קצינים בצה"ל. הוא גם עורר את זעמם של בכירי הקהילה היהודית בצרפת, כשערך לאחרונה השוואה בין הטרוריסט, שרצח מורה וארבעה תלמידים בבית ספר יהודי בטולוז ב-2012, לבין קורבנותיו. הוא גם הביע תמיכה בביטול הענישה הפלילית נגד אמירות גזעניות, אנטישמיות ורוויזיוניסטיות כדי "למנוע פגיעה בחופש הדעה ובמחקר ההיסטורי".

צרפת בחירות עיתונאי יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד