י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בניגוד להוראת משרד המשפטים

זעזוע: חה"כ קריב פרץ לעזרת נשים ברחבת הכותל וקרא בתורה

חילול הקודש: חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב חילל הבוקר את קדושת הכותל המערבי כאשר הכניס ספר תורה לעזרת נשים | נציג הקרן למורשת הכותל ניגש אל קריב עם הגעתו וביקש ממנו שלא לעשות זאת אך קריב סירב לבקשתו | המתפללים מחו בזמן קריאת התורה המעורבת

זעזוע: חה"כ קריב פרץ לעזרת נשים ברחבת הכותל וקרא בתורה
נשות הכותל קוראות בתורה צילום: באדיבות המצלמת

חילול הקודש: חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב חילל את קדושת הכותל המערבי כאשר הגיע הבוקר (חמישי) לשריד בית מקדשנו וניסה להכניס ספר תורה לעזרת נשים, תוך ניצל חסינותו כחבר כנסת.

באותה שעה התקיימה במקביל תפילה של מאות רבות של מתפללות ומתפללים אורתודוקסים, ובתוכם כ-20 נשים שבאו במסגרת אירוע קבוצת 'נשות הכותל'.

לאחר שקריב הצליח עם הפרובוקציה והכניס ספר תורה לרחבת הכותל, הוא קיים 'קריאת התורה' מעורבת בעזרת נשים, כשבמקביל, מתפללים שהגיעו לתפילת ראש חודש בכותל ניסו למנוע את חילול ה'.

'הקרן למורשת הכותל המערבי' מסר כי היא "מצר על האירועים הקשים הבוקר ברחבת הכותל המערבי בעקבות החלטתו של ח"כ גלעד קריב להכניס ספר תורה לעזרת הנשים בניגוד להוראות המפורשות של משרד המשפטים".
 
עוד נמסר כי נציג הקרן ניגש אל ח"כ קריב עם הגעתו וביקש ממנו שלא לנקוט בצעד זה ולא להשתמש בחסינותו וזאת כדי לאפשר תפילה רגועה ושלווה ברחבת הכותל המערבי.
 
ח"כ קריב ענה שהוא מכבד את פעילות הקרן למורשת הכותל אך הוא מתכוון לפעול על פי הבנתו. במסגרת זו, נכנס הח"כ לעזרת הנשים והעביר את ספר התורה לנשות הכותל ובעקבות כך נוצרה מהומה גדולה ברחבת הכותל.

"יצוין כי הקרן פעלה למנוע חיכוך באמצעות מתן שביל מיוחד לקבוצת נשות הכותל כדי למנוע חיכוך לפי הצעת משרד המשפטים וכן עשתה כל אשר אל ידה כדי להפריד בין הקבוצות ולמנוע חיכוכים מיותרים. הקרן כואבת על האירועים וקוראת לכל הגורמים להניח למחלוקות ולאפשר את הכבוד הראוי למקום הקדוש,, לשון הודעת 'הקרן למורשת הכותל'.

ח"כ פרוש מחה על חילול רחבת הכותל על ידי יו"ר ועדת חוקה: "העובדה שגלעד קריב מנצל את חסינותו ומשדל אנשים אחרים להפר את סדרי הכותל, לבזות ולרמוס את קדושת המקום, זו חציית קו אדום והיא בלתי נסבלת. זה בזיון שצריך לעשות לו סוף".
 

גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד