י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התיישב על הרצפה

בתגובה לקריב: פרוש פרץ לוועדה, קרא תהילים וסירב להתפנות

בתגובה לפרובוקציה הבוקר ברחבת הכותל המערבי, עת הגיע חה"כ קריב, ניצל את חסינותו, פרץ לעזרת נשים וקרא בתורה, פרץ ח"כ מאיר פרוש לדיון בוועדת חוקה והחל לקרוא תהילים בקול רם. קריב שאיבד את סבלנותו הורה על פינויו בכוח על ידי סדרנים והוועדה יצאה להפסקה. צפו

בתגובה לקריב: פרוש פרץ לוועדה, קרא תהילים וסירב להתפנות
פרוש מוצא מהדיון צילום: דוברות הכנסת

מידה כנגד מידה: בתגובה להתנהלותו של חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב הבוקר (חמישי) שניצל את חסינותו והבריח ספר תורה לרחבת הכותל, חבר הכנסת מאיר פרוש השיב לו במהלך דיון ועדת החוקה בפרובוקציה משלו ומנע את הדיון לדקות ארוכות.

פרוש נכנס לדיון ועדת החוקה בראשותו של קריב, והחל לקרוא פרקי תהילים בקול רם, חבר הכנסת פרוש הוציא ספר תהילים מכיסו והחל לקרוא פרק אחר פרק, עד שיו"ר הוועדה איבד את סבלנותו וביקש להוציא את פרוש מחדר הוועדה.

פרוש סירב להתפנות, התיישב על רצפת הוועדה והמשיך בפרקי התהילים ולא הסכים לבקשת הסדרנים להתפנות, קריב הוציא את הוועדה להפסקה ולאחר דקות ארוכות הסדרנים הוציאו את פרוש בכוח.

ח"כ פרוש יצא מהאולם ואמר: "אמשיך במחאה הזו עד שלא תעוף מהכותל. אתה לא תבוא לעזרת נשים ואני לא אבוא לפה".

היו"ר ח"כ קריב הגיב: "זכות המחאה של חברי הכנסת היא חשובה. הייתי הבוקר בכותל ואני שמח שחברי כנסת אחרים מנצלים את זכותם למחאה. חומות הוועדה לא נפלו ולפחות זיכו אותנו בכמה פרקי תהילים".

כזכור, חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב חילל את קדושת הכותל המערבי כאשר הגיע הבוקר (חמישי) לשריד בית מקדשנו וניסה להכניס ספר תורה לעזרת נשים, תוך ניצל חסינותו כחבר כנסת.

באותה שעה התקיימה במקביל תפילה של מאות רבות של מתפללות ומתפללים אורתודוקסים, ובתוכם כ-20 נשים שבאו במסגרת אירוע קבוצת 'נשות הכותל'.

לאחר שקריב הצליח עם הפרובוקציה והכניס ספר תורה לרחבת הכותל, הוא קיים 'קריאת התורה' מעורבת בעזרת נשים, כשבמקביל, מתפללים שהגיעו לתפילת ראש חודש בכותל ניסו למנוע את חילול ה'.

מוקדם יותר מסר חבר הכנסת פרוש בתגובה לפרובוקציית קריב בכותל: "העובדה שגלעד קריב מנצל את חסינותו ומשדל אנשים אחרים להפר את סדרי הכותל, לבזות ולרמוס את קדושת המקום, זו חציית קו אדום והיא בלתי נסבלת. זה בזיון שצריך לעשות לו סוף".

גלעד קריב מאיר פרוש תהילים פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד