י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאחורי הקלעים

מדינות ערביות נוספות צפויות לחתום על הסכם שלום עם ישראל

'עומאן' צפויה להיות אחת המדינות הבאות שתצטרף להסכמי אברהם, ותוביל לנורמליזציה מלאה בין המדינות. "במוקדם ולא במאוחר זה יקרה"

מדינות ערביות נוספות צפויות לחתום על הסכם שלום עם ישראל
נתניהו ושר החוץ של עומאן יוסף בן עלאוי צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

אליאב בנימין, ראש לשכת משרד החוץ הישראלי באגף תהליכי המזרח התיכון והשלום, נפגש ביום שלישי באמצעות הזום עם כתבים, כדי לדון במעמד ההסכמים שהושגו בשנה שעברה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, מרוקו וסודן.

כשנשאל איזו מדינה עשויה להיות הבאה שתחתום עם ישראל על הסכם שלום, בנימין ייחד את 'עומאן' כאחת מהאפשרויות. כידוע מדובר במדינה שישראל מנהלת איתה יחסים ברמה נמוכה מאז 1991, אז התקיים סבב שיחות השלום במדריד.

"עם עומאן, יש לנו שיתוף פעולה ותוכניות מתמשכים", אמר בנימין וציין כי היא אחת ממספר מדינות ערב שאפשרו לישראל להקים משרד אינטרסים לאחר הסכם אוסלו ישראל-פלסטיני משנת 1993. משרדים אלה נסגרו לאחר השקת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000, במהלכה רצחו פלסטינים כמעט 1,000 בני אדם באמצעות פיגועי התאבדות ופיגועים אחרים.

למרות הכישלון הזה, ישראל ממשיכה להיות מעורבת ב- MEDRC, מתקן מחקר למים מתוקים שהוקם בעומאן בשנת 1996, אמר בנימין. "אז יש לנו כבר את היחסים עם עומאן." הוא ציין.

בנוסף, הוא התבטא ואמר: "עומאן עשויה לבחור בנורמליזציה מלאה במוקדם ולא במאוחר."

שמירה והרחבה של הסכמי אברהם היא תחום נדיר של מדיניות חוץ משותפת בין ממשל טראמפ, שבשנה שעברה תיווך בהסכמים, לבין ממשל ביידן.

עומאן ישראל הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד