כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בני 5-11

מחקר: כמחצית מההורים יחסנו את ילדיהם הקטנים

יותר ממחצית מההורים לילדים בגילים 5 עד 11 הביעו כוונה לחסן אותם נגד הקורונה – אם יהיה חיסון מאושר וזמין עבורם. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בר אילן

מחקר: כמחצית מההורים יחסנו את ילדיהם הקטנים
בדיקת קורונה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מחקר מקיף בנושא חיסונים לילדים, נערך בקרב 894 גברים ונשים, הורים לילדים. החוקרת, ד"ר ליאורה שמואלי, מהתוכנית לניהול מערכות בריאות ובריאות הציבור במחלקה לניהול באוניברסיטת בר אילן, בחנה את העמדות שלהם ביחס לחיסון, אם כאמור יקבל את אישור מינהל התרופות והמזון האמריקאי ה-FDA. כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

מהמחקר עולה ש-57% מההורים הביעו נכונות גבוהה לחסן את ילדיהם בחורף הקרוב 43% השיבו שלא יחסנו את ילדיהם בשלב זה. על פי הממצאים, התמריץ המוביל לזירוז כוונות ההורים לחסן את ילדיהם הוא מתן דרכון ירוק, שמאפשר הקלות. לא נמצא הבדל מובהק בתוצאות בין דתיים וחילונים, מצב משפחתי או מקום מגורים (מרכז מול פריפריה) לגבי הכוונה לחסן.

עוד עולה מהמחקר, כי הורים שהתחסנו בעצמם נגד קורונה הביעו כוונה גבוהה יותר לחסן את ילדיהם, לעומת אלה שלא התחסנו. למעשה, 6% בלבד מההורים ציינו שלא התחסנו ושאינם מתכוונים להתחסן. כשנשאלו תוך כמה זמן יחסנו את ילדיהם, אם יהיה חיסון מאושר וזמין, 27% השיבו שיעשו זאת תוך פחות מחודש, 27% תוך חודש עד שלושה חודשים, ו-24% ימתינו עוד זמן, 17% תוך ארבעה חודשים עד שנה ו-7% יותר משנה. הורים שילדיהם קיבלו חיסון עונתי לשפעת בחורף הקודם הביעו כוונה גבוהה יותר לחסן את ילדיהם נגד קורונה בחורף הקרוב, אם יהיה חיסון, לעומת אלה שילדיהם לא קיבלו חיסון שפעת.

מתוצאות המחקר עולה כי הסיבות העיקריות בקרב אלה שהשיבו שלא יחסנו, מיד או בכלל, את ילדיהם הן חשש מבטיחות החיסון, חשש מתופעות לוואי קשות וחשש שהניסויים הקליניים ואישורם בוצעו מהר מדי מסיבות פוליטיות. סיבות נוספות שעלו בקרב המשיבים: תחושה שמחלת הקורונה לא מסוכנת לילדים ולכן אין סיבה לחסנם, וחשש מיעילות נמוכה של החיסון. חלק השיבו שלא ירצו לחסן את ילדיהם ראשונים והם מעדיפים לחכות מעט ולראות מה קורה אצל אחרים.

קורונה חיסון ילד מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד