י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האב לא ידע את נפשו

הלם: שמונה זוגות תפילין התגלו כפסולים

מסובב כל הסיבות סיבב כך שמשפחה מדרום אמריקה עלתה לארץ וגילתה כי כל זוגות התפילין של בני המשפחה פסולות, מה סיפר הגאב"ד הגרש"א שטרן בשם הרבי מקוצק שהניחה את דעתו של האב השבור? 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הלם: שמונה זוגות תפילין התגלו כפסולים
תפילין צילום: freepik

משפחת ע. מדרום אמריקה שעלתה לארץ הקודש עם כל בני המשפחה לא ציפתה לדבר כזה, לאחר שבדקו את התפילין שבהן השתמשו במשך שנים רבות, גילו להפתעתן כי כולן פסולות.

במשך מספר שבועות בני המשפחה לא הסתדרו עדיין עם מוסדות חינוך לילדים, תעסוקה לפרנסה ועוד מספר בעיות הרגילים לאלו העולים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השבוע פנה אב המשפחה לבדוק את כל התפילין שלו לבדיקת שגרתית כסגולה מיוחדת לשמירה והצלחה.

האב פנה למכון 'קולמוס הסופר' שבפיקוח בית דין המיוחד לענייני סת"ם שבנשיאות הגאב"ד הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן רב מערב בני ברק.

בודקי המכון לא האמינו למראה עיניהם כאשר גילו כי כל הפרשיות בהן נכתבו האות יו"ד היא דומה בעצם לאות ו"ו, דבר הפוסל את התפילין לכל הדעות.

התפילין הפסולות, האות י' כתובה עם נטיה שמאלה כמו הנטיה של האות ו'

הרב עובדיה טלגם מנכ"ל המכון נכנס למעונו של הגאב"ד הגרש"א שטרן לשאול את דעתו האם ניתן להכשיר בדיעבד את התפילין, ונענה בצער רב בשלילה.

האב ההמום השיב בדאגה רבה לראש המכון כי שבעה בניו מניחים תפילין מאותו סופר, והוא מיד ממהר להביא אותם לבדיקה, הסיפור עולה על כל דמיון, וכל שמונה זוגות תפילין מבני משפחה אחת נמצאו פסולים לכל הדעות.

הרב עובדיה טלגם המנהל את המכון עשרות שנים בארגנטינה, ובשנים האחרונות הרחיב את פעילתו בארץ, שאל את הגרש"א שטרן מה אומרים כעת לאבא שכל השנים הוא ובניו הניחו תפילין פסולות, וליתר דיוק לא הניחו כלל.

הגרש"א שטרן ביקש לספר לאב השבור, כי אצל הרבי מקוצק הגיע סופר עם שאלה דומה בתפילין שנמצאו פסולות לאדם בגיל 80, כך שאותו יהודי קשיש מעולם לא הניח תפילין, עד שאחד החסידים אזר אומץ וסיפר לו בחשש כי תפיליו נמצאו פסולות, אותו קשיש פתח בריקוד שמח, חשש אותו חסיד שמא השתבשה דעתו מהבשורה כי מעולם לא זכה להניח תפילין כשרות. אך אותו זקן הניח את דעתו והסביר כי שמח שזכה לגלות את האמת בטרם פטירתו וחלילה יכל להיות בניקל קרקפתא דלא מנח תפילין.

המנכ"ל הרב טלגם עשה את שליחותו ומספר כי לאחר ששמע את דבריו של הגאב"ד נחה דעתו של האב כי בעצם זכה לחסדי השם, והקב"ה סיבב שיעלה ארצה עם כל משפחתו בשביל שיזכה לגלות כי עליהם לרכוש תפילין חדשות בארץ הקודש. 

תפילין הרב שמואל אליעזר שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד