כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר שנת היעדרות

נגיף השפעת כבר כאן: 7 חולים מאושפזים

בניגוד לשנה הקודמת, בה ישראל התמודדה בעיקר עם תחלואת הקורונה ונגיף השפעת נשכח - השנה הוא צפוי לחזור "נראה שתהיה פעילות שפעת" | 7 חולים כבר אושפזו בעקבותיו | ארגון 'יד שרה' בעקבות חזרת השפעת - "מחסנינו ריקים ממכשירים"

נגיף השפעת כבר כאן: 7 חולים מאושפזים
מד חום צילום: unsplash

במהלך חודש ספטמבר 2021 זוהה נגיף שפעת מסוג A בישראל בקרב 7 חולים שאושפזו. הנגיף זוהה הן בילדים והן במבוגרים. אפיון נוסף של הנגיפים נמצא בעבודה במעבדה המרכזית לנגיפים ויעודכן בהמשך, כך דיווחו הבוקר במרכז הלאומי לבקרת מחלות.

עוד אמרו במרכז: "אנו נערכים לתחלואת שפעת בחורף 2021-2022 ולכך שישראל עלולה להתמודד עם תחלואה מקבילה של COVID-19 ושפעת עונתית".

לגבי חומרת התחלואה אומרים במרכז הלאומי לבקרת מחלות, כי לא ניתן לצפות את חומרת תחלואת השפעת בחורף זה, "אך מהסימנים הראשונים נראה שתהיה פעילות שפעת, בניגוד לשנה קודמת".

כזכור, משרד הבריאות, קורא בימים האחרונים וממליץ לאנשים להתחסן נגד נגיף השפעת. "נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה - דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה ואף למקרי מוות" אמרו במשרד.

בהמשך להודעת משרד הבריאות, בארגון יד שרה מזהירים כי קיים מחסור קריטי במחוללי חמצן, והאשימו את משרד הבריאות כי הוא "מפקיר את החולים"

משה כהן מנכ"ל יד שרה תקף: "בגל הרביעי של הקורונה איבדו את חייהם 1,150 חולי קורונה, חלקם בגלל טיפול רפואי שאינו מיטבי. למרות הזעקות וההתראות שלנו, במשרד הבריאות בחרו להתעלם מהמחסור החריף במחוללי חמצן, והעדיפו "להכיל" את המתים".

לפי התחזית של המרכז הלאומי לבקרת מחלות, צפויה תחלואת שפעת במקביל לקורונה,  שתגרום לעומס כבד על מחלקות האשפוז. במקרה כזה, אומרים ביד שרה: "אנו צופים עליה תלולה בביקוש למחוללי חמצן, אולם נכון להיום מחסני החירום של יד שרה ריקים, ולא נוכל לתת מענה לרוב הפונים."

לסיום אמר כהן, "אני קורא לשר הבריאות להתעשת ולפתור את המצוקה שעלולה לעלות שוב בחיי אדם".

שפעת קורונה יד שרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד