ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מתקרבים לרפורמים"

חשש בציונות הדתית ממשבר אמוני: "יותר גדול מפינוי גוש קטיף"

הרב יהושע שפירא, מבכירי רבני המגזר הדתי-לאומי, טוען שהקרבה לרפורמים עלולה ליצור משבר אמוני גדול - יותר מלאחר ההתנתקות מגוש קטיף עבור הסרוגים | הפרמטר לטענתו: "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה"

חשש בציונות הדתית ממשבר אמוני: "יותר גדול מפינוי גוש קטיף"
הרב יהושע שפירא בנאומו צילום: מתוך הסרטון

מלבד החשש במגזר מהשלכות בנושאי דת-ומדינה והתיישבות כתוצאה ממשלת בנט-לפיד, אחד מהרבנים הבכירים בציונות הדתית מביע חשש להיווצרותו של משבר אמוני גדול כתוצאה מהיחס החמים של חלקים בציונות הדתית כלפי הרפורמים.

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, אומר כי סוגיית היחס לרפורמים עלולה ליצור משבר אמוני גדול מאוד במגזר. השאלה המכריעה, לטענתו, היא למי המגזר יותר קרוב - הרפורמים או המגזר החרדי.

"כל הכותל הוא קדוש כמו בית הכנסת", הביע ראש הישיבה התנגדות להקמת רחבת כותל לרפורמים, בראיון לדביר עמר ב'שביעי'. "הרבנות הראשית קבעה וכל גדולי ישראל מקצה לקצה חושבים ואומרים שהכותל קדוש, ואסור שתדרוך כף רגלם של הרפורמים כבעלים מוסמכים לנהל איזו רחבה".

"להערכתי, השאלה הזאת עלולה ליצור משבר אמוני יותר עמוק וכואב מהמשבר האמוני שכל כך דיברו עליו אחרי הגירוש מגוש קטיף", טען ראש ישיבת רמת גן.

הוא הדגיש: "השאלה בציונות הדתית האם אתה יותר קרוב לעולם החרדי או העולם החילוני מעולם לא הייתה פשוטה. ראינו מה התוצאות באחוזים שהולכים לעולם החילוני".

"אבל היום אנחנו נמצאים בשאולה הרבה יותר חריפה - האם אנחנו מתקרבים לרפורמים או לחרדים?", טען הרב שפירא. "מסתבר שלא מעט אנשים רוצים את הקרבה לעולם החרדי, הרבה יותר חריפים בהתנגדות לרפורמים, ולצערי אפשר למצוא גם תופעה הפוכה: חלק מאלה שמדברים על הכלה של הרפורמים, מתקשים להכיל את העולם החרדי".

"זה קשור אחד בשני, ולצערי זה יהיה פרמטר מאוד עיקרי בשאלה לאן הציונות הדתית הולכת: אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה", רמז הרב.

הציונות הדתית הרב יהושע שפירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד