י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ספקית נשק עולמית

אסטוניה תרכוש מישראל טילים נגד ספינות ב-30 מיליון דולר

אסטוניה רכשה מישראל טילים נגד ספינות בשווי 30 מיליון דולר. הטיל 'גבריאל 5' פותח ע"י התעשייה האווירית. הטיל מצויד במערכות ניווט GPS ו-INS והוא מסוגל לפגוע במטרות לא רק בים, אלא גם בחוף

אסטוניה תרכוש מישראל טילים נגד ספינות ב-30 מיליון דולר
אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד ההגנה האסטוני הודיע היום (חמישי) ​על רכישת טילים נגד ספינות עוינות מישראל בשווי 30 מיליון דולר. הטיל 'גבריאל 5' פותח על ידי התעשייה האווירית.

שווי העסקה כאמור הוא 30 מיליון דולר עם אופציה להרחבת החוזה. אסטוניה תהפוך למדינה השנייה בנאט"ו שרכשה טילי גבריאל 5 אחרי פינלנד, שקנתה אותם בשנת 2018.

יש לציין כי כיום ישראל אינה מפרסמת את המאפיינים הטקטיים והטכניים של טיל גבריאל. הפרסומים היחידים הגיעו מפינלנד. על פי פרסומים אלה, טווח הטיל הוא 200 ק"מ, המשקל הוא 1250 ק"ג והאורך הוא 5.5 מטר. הטיל מצויד במערכות ניווט GPS ו-INS והוא מסוגל לפגוע במטרות לא רק בים, אלא גם בחוף.

המערכת היא נשק מדויק ומתקדם שיכול לפעול בכל תנאי מזג האוויר, ביום ובלילה, ומאפשר יכולות תקיפה מעבר לקו הראייה, נגד מטרות ניידות ונייחות בים.

מפקד כוחות הצי האסטוניים ג'ורי ססקה אמר כי "מערכת הנשק שנבחרה תהווה את אבן הפינה להגנה הימית האסטונית לעשרות השנים הבאות. הצי האסטוני יוכל לתרום באופן משמעותי למאמצי ההגנה הלאומיים, האזוריים".

נשק טילים אסטוניה התעשייה האווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד