י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת הסערה הבאה

גורם בוועדה ל'בחדרי': "נמשיך בדיל המסורתי למינוי שוויוני של דיינים"

בשבועות הקרובים תתכנס בפעם הראשונה הוועדה למינוי דיינים, לקראת מינוי שורה של דיינים • התקנים, המסר המרגיע לש"ס ויהדות התורה, מינויים של הדיינים שנפסלו על ידי החרדים, וסימן השאלה: כיצד יפעלו דרעי וגפני מול כהנא? | לקראת הסערה הבאה - ארי קלמן עושה סדר

גורם בוועדה ל'בחדרי': "נמשיך בדיל המסורתי למינוי שוויוני של דיינים"
דרעי גפני וכהנא צילום: פלאש90

בשבוע הבא צפויה הוועדה למינוי דיינים להתכנס לראשונה בקדנציה הזו, כשעל הפרק עומד מינויים של מספר דיינים לבתי הדין. לראשונה זה כמה שנים, לחרדים אין רוב בוועדה, וקיים חשש חרדי ממינויים של דיינים אשר אינם תואמים לדעתם וכן מעצור לשאיפתם לקדם דיינים חרדים.

'בחדרי חרדים' עושה סדר לקראת כינוס הוועדה, שעד כה החזיקה בדיל פוליטי לפיו בכל תקופה יחלוקו מינויי הדיינים באופן שווה בין המפלגות, שליש אשכנזים, שליש ספרדים ושליש דיינים מהציונות הדתית.

מינויי הדיינים יתבצע בשני שלבים: כינוס של הוועדה שנקבע ליום חמישי הבא (אך ייתכן ויידחה) בו יקיימו מפגש ראשון ודיון על שיטת העבודה בוועדה, ולאחר כחודש יתקיים דיון שני בו יבחרו שורה של דיינים.

בדיון השני של הוועדה שצפוי לקרות במהלך חודש כסליו, צפויים לאשר 8 או תשעה תקנים, שלושה תקנים של דיינים בבית הדין הגדול, ועוד חמישה או שישה בבתי הדין האזוריים.

בורסת שמותיהם של הרבנים המבקשים להתמנות עדיין לא הונחה לחברי הוועדה, ובימים אלה מקיימים אותם רבנים סדרת פגישות עם הגורמים הרלוונטיים לקראת כינוס הוועדה הקרב.

גורמים בוועדה מנסים להרגיע את הסיעות החרדיות ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם שואפים להמשיך את הסדר חלוקת המינויים, שליש לכל עדה, כך שבש"ס ויהדות התורה יוכלו לקדם מינויים משלהם.

אם כי לפי אותו גורם, אם בעבר בסיעות החרדיות שמו וטו על דיינים מסוימים מטעם הציונות הדתית, הפעם הקואליציה לא תשים וטו על שום מועמד מטעם החרדים, אך לפי הגורם היא תמנה מספר דיינים שהחרדים פסלו וסירבו למנות בעבר.

יהיה מעניין לראות ככל שמתקדם הזמן כיצד ינהגו בסיעות החרדיות, האם יערכו שיחות עם השר לשירותי דת כהנא שעומד בראשות הוועדה, או מי מאנשיו כדי לקדם מינויים של דיינים, או ימנעו מכך.

הוועדה למינוי דיינים מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד