י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סוער בוועדה

פינדרוס: "הרפורמה - נקמה של סתיו" | כהנא: ביזוי רבנים

בוועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, יו"ר סיעת 'יהדות התורה' טען שרפורמת הכשרות היא של ראש ארגון רבני 'צהר': "נקמת סתיו שלא נבחר לרב ראשי" | שר הדתות טען לזלזול ברבני הציונות הדתית: "זה כואב ומרתיח"

פינדרוס: "הרפורמה - נקמה של סתיו" | כהנא: ביזוי רבנים
יצחק פינדרוס/מתן כהנא צילום: פלאש 90

שוב עימות: יו"ר סיעת 'יהדות התורה' חבר הכנסת יצחק פינדרוס כינה היום (חמישי) את התוכנית לשינוי מערך הכשרות כ"רפורמת סתיו". השר מתן כהנא תקף.

פינדרוס טען שרפורמת הכשרות של שר הדתות היא של ראש ארגון רבני 'צהר', כשהוא מקפיד לא לכנות אותו כרב. כהנא התקומם על כך, וטען שמדובר בזלזול כואב ברבני המגזר הדתי-לאומי.

"כל הרפורמה הזאת היא רפורמת סתיו", אמר יו"ר סיעת 'יהדות התורה'. "נקמת סתיו שלא נבחר לרב ראשי. זה הבסיס שלה, כל הרפורמה בנויה על זה. שר הדתות ואנשיו הם נציגים של הרב סתיו".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', יו"ר הוועדה, אמרה: "חבל שאי אפשר לתבוע חברי כנסת", פינדרוס השיב: "אני מוכן להסיר את חסינותי".

שר הדתות מתן כהנא תקף: "‏"הֱוֵי זָהִיר בְּגַחַלְתָּן שֶׁלֹּא תִּכָּוֶה" אמנם זו לא הפעם הראשונה שפוליטיקאים חרדים בזים לרבני הציונות הדתית (הם עשו זאת בעבר לרב דרוקמן שליט"א ורבנים נוספים) זה כואב ומרתיח בכל פעם מחדש", צייץ.

מנגד, מוישי רבר, יועצו הפרלמנטרי של פינדרוס, טען אחרת והשיב לכהנא: "מתן, אם היית לומד להקשיב לאחרים, היית שומע שפינדרוס בהחלט הוסיף את התואר 'רב'".

"אם היית לומד להקשיב היית גם מבין למה הרפורמה היא הרס הכשרות. אבל אתה לא מקשיב תקשיב מתן, תקשיב", כך היועץ.

מתן כהנא יצחק פינדרוס דוד סתיו יוליה מילינובסקי רבני צהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד