י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקטל נמשך

בעקבות התאונה בה נהרג הרב אדרת ז"ל: דרישה לשבילי אופניים בבני ברק

השבוע נהרג תושב בני ברק מפגיעת קורקינט חשמלי בזמן שצעד על המדרכה. הטרגדיה הובילה לדרישה שתביא לשינוי המצב העגום: שבילים ייעודיים לרוכבי האופניים בעיר התורה | חבר מועצת עיריית ב"ב וידר: "ב"ב היא בין הערים הבודדות בישראל שאין בהן שבילי אופניים"

בעקבות התאונה בה נהרג הרב אדרת ז"ל: דרישה לשבילי אופניים בבני ברק
הגאון רבי אברהם אריה אדרת זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בעקבות פטירתו של תושב בני ברק, הרב אברהם אריה אדרת ז"ל, כתוצאה מדריסה של קורקינט חשמלי, שלח היום חבר המועצה יעקב וידר מכתב למ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לבטיחות בדרכים חנוך זייברט בו דרש לכנס בדחיפות את המועצה לבטיחות בדרכים, ולדון בצורך הדחוף בטיפול בתשתיות התנועה הקורסות, ובצורך בתכנונם והקמתם של שבילים ייעודים לאופניים בעיר.

עוד מציין חבר העירייה (שחבר בוועדה) במכתב, כי הוועדה כונסה רק פעם אחת בשלוש שנים האחרונות, בניגוד גמור לחוק שמחייב כינוס הוועדה אחת לשלושה חודשים.

בשיחה שקיימתי עם חבר המועצה, יעקב וידר, הלין על כך שמאז הדיון האחרון בוועדה ב-2018 לא נעשה דבר ע"מ לקדם את הדרישה לשבילי אופניים ברחבי העיר, דבר שממשיך לגבות קורבנות בנפש.

"ב"ב היא בין הערים הבודדות בישראל שאין בהן שבילי אופניים, העובדה שאין שבילים ייעודים מחייב את רוכבי האופניים לרכב בכבישים ובמדרכות, מה שיוצר את המצב הקטלני או שהם דורסים או שהם נדרסים ל"ע , והתוצאות לצערנו מדברות בעד עצמן", מסביר וידר.

בניסיון להבין האם יש היתכנות להקמת שבילי אופניים בעיר הצפופה בישראל, השיב חבר המועצה: "בהחלט הדבר ניתן, אמנם לא בכל רחבי העיר, אבל לפחות בצירים המרכזיים בעיר - רחובות ר"ע וחזו"א", שם לדבריו "הדבר הוא בגדר חובה".


"אין דבר חשוב יותר מבטיחות התושבים, נמשיך לעבוד ולקדם את העיר לעתיד טוב יותר", סיים חבר המועצה.

יעקב וידר מועצה עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד