י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם בימין

הדחה? איש הימין מסיים את תפקידו בתחנה

אחרי שנה וחצי בתפקיד, עם כניסתה של מ"מ מפקדת גל"צ החדשה שמונתה על ידי שר הביטחון בני גנץ, מנהל התכניות אמיר איבגי מסיים את תפקידו. בימין זועמים וחוששים כי מדובר בצעד ראשון לטיהור התחנה מאנשי ימין וכי הבא בתור יהיה הפרשן יעקב ברדוגו שמביא את מירב הרייטינג לתחנה

הדחה? איש הימין מסיים את תפקידו בתחנה
אמיר איבגי צילום: גלי צה"ל

"מ"מ מפקדת גל"צ, גלית אלטשטיין וראש מחלקת החדשות, אמיר איבגי, סיכמו בהחלטה משותפת על סיום תפקידו כמנהל המחלקה והמשך פעילותו כמגיש יומן הצהריים. אמיר יסיים את תפקידו בזמן הקרוב, לאחר שימונה לו מחליף ובתום הליך חפיפה מסודר". כך נמסר בהודעה רשמית מטעם התחנה הצבאית.

בתחנה ציינו לשבח את פועלו: "אמיר ניהל את מערכת החדשות של גלצ במשך שנה וחצי בתקופה רווית אתגרים שידוריים, בשיאם של מגפה עולמית ומשבר כלכלי עולמי ומקומי. בד בבד, הציבה התקופה אתגרים מאחורי הקלעים כאשר מדיניות הסגרים מנעה את הגעתם של חיילי, עיתונאי ושדרי גלצ לתחנה והצריכה התארגנות מהירה למציאות חדשה. כל זאת כשגלצ נדרשת לשידורים רציפים ובמקביל, נמשכת חפיפת הדורות החדשים".

גלית אלטשטיין, מ"מ מפקדת גל"צ והעורכת הראשית של התחנה מסרה בתגובה: "תודתי הגדולה לאמיר על העבודה המאומצת בכלל ובתנאים הללו בפרט. אני מצפה להמשך דרכנו ועבודתנו המשותפת".

בימין ראו בדבר הדחה לכל דבר ועניין ותחילת טיהור של אנשי ימין מתפקידי מפתח בתחנה. זאת לאחר שנטען באחרונה כי שר הביטחון בני גנץ אינו שבע רצון מהימצאותם של אנשי ימין בתחנה שמרבים לבקר אותו ואת הממשלה בה הוא חבר במילים קשות וחריפות ובראשם הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו שמגיש גם את התכנית המואזנת ביותר ברדיו הישראלי מדי ערב בשעה 17:00 בגלי צה"ל לצד איש התקשורת הוותיק ירון וילנסקי.

אמיר איבגי בהגשת תכניתו בצהריי היום. צילום: גלצ.

גם אמיר איבגי, בן ה-46, איש תקשורת וותיק, חד וצלול, שהגיש בעבר את המהדורה המרכזית ב'ערוץ הראשון' ולאחר מכן גם ב'ערוץ 20' בראשית דרכו ובתחנות רדיו נוספות, ידוע כאיש ימין שלא מסתיר את דעותיו ויצא לא אחת להגנת המגזר החרדי, עת שזה הותקף והושמץ על ידי אנשי תקשורת ופוליטיקאים שונים. בתפקידו האחרון שימש איבגי כאמור לעיל כמנהל התכניות של תחנת הרדיו הצבאית שעומדת אולי בפני סגירה או לכל הפחות מפני ריענון. וכעת עוזב את תפקידו ברקע הטענות לאי שביעות רצון מהכוח הימני שהשתלט כביכול על מעוז השמאל.

בימין כאמור הזדעקו מיד וטענו להדחה וטיהור שהחלה באיבגי ועושיה להימשך ביעקב ברדוגו ובשאר אנשי הימין שעובדים בתחנה. ח"כ שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב ואמר: "מסע הטיהור של בני גנץ מתחיל. אם גנץ חושב שהמכון הישראלי לדמוקרטיה, ארגוני חופש הביטוי והתקשורת ישתקו לו על זה... הוא כנראה צודק... אני שוקל להקל עליו ולהעלות את הצעת החוק שלי לסגירת גל"צ".

חברו לסיעה חבר הכנסת אלי כהן הגיב וכתב: "מי שלא רצה את אמיר איבגי כמנהל חטיבת החדשות יקבל אותו יום אחד כמפקד התחנה".

גם ח"כ עמיחי שיקלי מ'ימינה' הגיב והאשים את הממשלה והעומדים בראשה: "עונת הסזון ״הממלכתי״ בעיצומה. הדחתו של אמיר אבגי המעולה מגלי צה״ל מצטרפת אל הדחתה הצפויה של פרופ׳ טליה איינהורן מהוועדה למינוי בכירים. אין קו אדום שממשלת 10 מעלות ימינה לא תחצה. כך בדיוק נראית מכירת חיסול אידיאולוגית". כך שיקלי.

"מבצע "ניקוי גל"צ" מאנשי תקשורת ימנים החל היום". טען ח"כ אופיר סופר מ'הציונות הדתית' והוסיף, "המטרה ברורה, מי שלא משרת את דעות הממשלה או מבקר אותה ימצא עצמו בחוץ".

לצד הח"כים מימין גם עשרות אנשי תקשורת ובעלי דעה בימין יצאו להגנת איבגי וטענו להדחה ברורה והיו מי שכינו זאת תחילתו של "טיהור אתני". לעומתם, כתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף לא הסתירה את דעתה בעניין וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "מגיש טוב. מנהל? לא התאים. שום קשר לעדות לכל המלעיזים".

אמיר איבגי גלי צה"ל איש ימין יעקב ברדוגו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד