י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דמוקרטיה על תנאי

יאיר לפיד יקיים בחירות לראשות 'יש עתיד'

יו"ר יש עתיד לפיד החליט לערוך בחודשיים הקרובים בחירות על ראשות המפלגה. כאלף פעילי מפלגה בעלי וותק של מספר שנים ישתתפו בהצבעה. עדיין לא ידוע על מי מבכירי המפלגה שמתכוון להתמודד מול לפיד. וכיצד סונדלה האפשרות להתמודדותו של עפר שלח?

יאיר לפיד יקיים בחירות לראשות 'יש עתיד'
שר החוץ, יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הביקורת הרבה שספג יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במהלך השנים האחרונות בטענה שהוא אינו מקיים בחירות דמוקרטיות במפלגתו, כשהשיא הגיע עם פרישתו של מקורבו מאז הקמת המפלגה, עופר שלח, בעקבות סירובו של לפיד להכריז על בחירות, מתפרסם הערב (חמישי) כי ראש הממשלה החליפי, שר החוץ יאיר לפיד מתכוון לערוך בקרוב בחירות, אך הוא מציב תנאים שלא יאפשרו לכל אחד להתמודד.

לפי הפרסום ב'חדשות 13', יאיר לפיד צפוי לכנס בחודשיים הקרובים ועידה ראשונה של מפלגת 'יש עתיד' - בה גם יציינו עשור להקמת המפלגה - ובה יבחרו את היו"ר הבא. את המנגנון המדויק כיצד זה יתנהל, החלו לגבש בימים האחרונים במפלגה, ולפי הדיווח מסתמן כי כאלף מפעילי המפלגה יהיו בעלי זכות הצבעה. המצביעים יידרשו להיות בעלי וותק במפלגה של לפחות 3-4 שנים.

בין בעלי זכות ההצבעה יהיו 140 ראשי מטות ברחבי הארץ, המייסדים וכמובן חברי הכנסת של המפלגה. גם מי שיבקש להתמודד מול לפיד על הראשות יידרש להיות פעיל מפלגה, מה שימנע מדמויות חיצוניות, כמו למשל עפר שלח, להתמודד בבחירות מול לפיד.

עדיין לא ידוע אם מי מבכירי המפלגה מעוניין להתמודד מול היו"ר המייסד, אך דווח כי חברי הכנסת של המפלגה עודכנו על המהלך. לפיד עצמו מגיע לבחירות האלה בטוח במעמדו אחרי שבמו ידיו הדיח את בנימין נתניהו והקים ממשלה בה הוא מכהן כראש ממשלה חליפי, כשר החוץ ובהמשך צפוי לכהן כראש ממשלה, אם זו תמלא את ימיה. 

יאיר לפיד יש עתיד עפר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד