כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"יתגלו כלא נכונות"

על רקע החקירה: הקנצלר ביטל את ביקורו בישראל

בעקבות החקירה שמתנהלת נגדו בחשד כי רכש פרסומות בעיתון תמורת סקרים וכן עבור סיקור חיובי, נאלץ קנצלר אוסטריה לבטל את ביקורו בישראל שתוכנן להתקיים בשלישי הבא

על רקע החקירה: הקנצלר ביטל את ביקורו בישראל
סבסטיאן קורץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ ביטל ברגע האחרון את ביקורו בישראל, שתוכנן להתקיים ביום שלישי הקרוב, במסגרתו אמור היה לבקר בבית החולים הדסה בירושלים. כך דווח ב'כאן חדשות'.

המנהיג הצעיר בן ה-35, שהשתתף ביום רביעי בפסגה האירופית בסלובניה, דחה את ההאשמות נגדו ואמר בקצרה" "אני משוכנע שהטענות הללו יתגלו כלא נכונות בקרוב".

כזכור, קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, נחקר ביום רביעי על ידי היחידה למאבק בשחיתות במדינתו. חוקרים פשטו על לשכתו של הקנצלר הצעיר בן ה-35 ושל מספר יועצים בכירים הקרובים אליו.

על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, לפי החשדות, משרד האוצר רכש שטח פרסום בכלי תקשורת בתמורה לסיקור אוהד לקנצלר קורץ ולמפלגתו. לטענת התביעה, הקנצלר ואנשיו שיחדו את וולפגנג פלנר שמחזיק בבעלותו עיתון, לפרסם סקרים לטובת הקנצלר. התובעים חושדים שהסקרים שולמו על ידי משרד האוצר, שבראשו עומד איש מפלגתו של הקנצלר. בעלי העיתון מכחישים, וטוענים כי "החקירות מבוססות על אי הבנות חמורות".

עוד עולה מהדיווחים, כי משרד האוצר רכש פרסומות בעיתון תמורת סקרים וכן עבור סיקור חיובי. רשות השידור הציבורית באוסטריה ORF, דיווחה כי הסקרים נרכשו על ידי משרד האוצר.

הפשיטות לא הפתיעו אף אחד, שכן בשבוע שעבר התבטאה סגנית יו"ר מפלגתו של קורץ, גבי שוורץ, כי היא צופה שאכן ייערכו פשיטות, אך באותה נשימה הבטיחה כי "לא ימצאו שום דבר". שוורץ אמרה לאחר הפשיטה כי הן היו בגדר הצגה. בנוסף טענה כי ההאשמות בפרשה נוגעות לאירועים שקרו לפני יותר מחמש שנים והזכירה כי פשיטה דומה בוצעה במטה המפלגה (OVP) בשנת 2013 ולא נמצא כל "דבר מפליל".

סבסטיאן קורץ אוסטריה ביקור בישראל סיקור אוהד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד