כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בפשיטה על בית הפסיכופת

השוטרים נדהמו: אוסף בשווי 3.5 מיליון דולר

שוטרים שפשטו על ביתו של ניאו נאצי בבירת ברזיל, נדהמו לגלות למעלה מאלף פריטים נאציים בשווי כולל של מעל שלושה וחצי מיליון דולרים, לצד כלי נשק שונים. החוקר הראשי שהופקד על הפרשה תיאר את האיש כ"פסיכופת מטורף"

השוטרים נדהמו: אוסף בשווי 3.5 מיליון דולר
אילוסטרציה צילום: pexels

משטרת ריו דה ז'ניירו בברזיל פשטה על ביתו של ניאו נאצי ומצאה בו פריטים נאציים רבים, וכן נשק רב. המשטרה טוענת כי האיש פסיכופת.

בביתו נמצאו יותר מ-1,000 פריטים נאציים, מדים, דגלים ותמונות של היטלר ימ"ש, בשווי כולל של כ-3.5 מיליון דולר. כך דיווח ה-BBC. החשוד נעצר לאחר שזוג תושבי השכונה דיווחו עליו למשטרה, שחוקרת כעת את קשריו עם קבוצות נאצים וקבוצות ימין קיצוני אחרות.

החשוד זוהה כאיילסון פרונסה דויל לינהארס, בן ה-58, בביתו נתפסו תשעה כלי נשק שכללו רובה ומקלע, כמו גם מחסן גדול של תחמושת.

האיש הואשם בהחזקת נשק באופן בלתי חוקי וגזענות, כך אמר לואיס ארמונד, החוקר הראשי בפרשה. "הוא בחור חכם ומתבטא, אבל הוא מכחיש שואה", אמר ארמונד לסוכנות הידיעות 'רויטרס', "אני לא רופא, אבל הוא נראה לי פסיכופת מטורף".

החוקר ארמונד אמר עוד כי החשוד הגיע ממשפחת עשירים, של משקיעים, והוא מאמין כי הוא השתמש בירושה שקיבל לבניית האוסף. הוא העריך כי מדים נאציים עולים בשוק כ-250 אלף יורו.

במסגרת חקירתה, תנסה משטרת ריו להתחקות אחר מקורם של החפצים הנאציים כדי לגלות היכן הושגו. החוקר הראשי אמר כי יהיה צורך למצוא מוזיאון לאוסף. "זה משהו שהוא יוצא דופן ומזעזע לחלוטין", הוסיף.

ברזיל ניאו נאצי ניאו נאצים ריו דה ז'נירו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד