י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לעצור את הטירוף"

מתקפה על הסכמת גנץ לזכות השיבה; מה התוכנית?

גנץ הסכים בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאפשר עלייה של עשרות אלפי ערבים מארצות ערב לשטחי יהודה ושומרון. על רקע הפרסום, ראש מועצת בנימין ישראל גנץ קורא לכינוס דחוף של ועדת חו"ב שתדרוש תשובות מהממשלה: "טירוף שיפגע קשות בירושלים ובמדינת ישראל"

מתקפה על הסכמת גנץ לזכות השיבה; מה התוכנית?
בני גנץ בגוש עציון צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ הסכים בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לאפשר עלייה של עשרות אלפים מארצות ערב לשטחי יהודה ושומרון, מה שמהווה מימוש חלקי של התביעה הפלסטינית לזכות השיבה. כך דווח בעיתון 'אל חיאת אל ג'דידה'.

על פי הפרסום בעיתון הנחשב לשופרה של הרשות ועורכו מתמנה ישירות על ידי אבו מאזן, גנץ הסכים לאשר איחוד משפחות לחמשת אלפים משפחות ובפועל מדובר על כ-40,000 איש מארצות ערב שיקבלו היתר להשתקע בשטחי יהודה ושומרון.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ יוצא היום (שישי) במתקפה נגד התוכנית, קורא לכינוס דחוף של ועדת חוץ וביטחון ופונה לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הביטחון בני גנץ להבטיח שהמהלך לא יקרה.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, מכנה את המהלך "טירוף ופשיטת רגל שיפגעו קשות במדינת ישראל ובירושלים". עוד הוא מציין: "בכל יום שעובר הרש"פ כובשת מאיתנו את שטחי יהודה ושומרון, לאפשר זכות שיבה לעשרות אלפי תושבי ארצות ערב זו נסיגה ערכית ומעשית מלב הארץ. ממשלת ישראל חייבת לעצור את הטירוף לו הסכימה כפי שפורסם בפרסומי הרש"פ".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ/ צילום: ברוך גרינברג

גנץ קורא לראש הממשלה בנט ולשר הביטחון גנץ להבטיח שהמהלך הנורא לא יקרה ודורש לכנס באופן מיידי את ועדת החוץ והביטחון של הכנסת שתדרוש תשובות ברורות ממשרד ראש הממשלה וממשרד הביטחון.

יצוין, כי טרם ברור מהי התוכנית של גנץ. על פי דיווח של ברק רביד מ'וואלה' לא מדובר בשיבת פלסטינים מחוץ לגבולות ישראל, אלא פלסטינים שכבר חיים שנים רבות בגדה.

"להלן העובדות,, כותב רביד, "1. לא מדובר ב-5,000 חמולות, אפילו לא 5,000 אנשים. 2. מדובר בצעד הומניטארי עבור פלסטינים שכבר חיים שנים רבות בגדה ולא רשומים במרשם האוכלוסין. לא הגירה ולא נעליים. 3. בכירים במערכת הביטחון אמרו לי ששב"כ, צה"ל ומתפ"ש תמכו, אישרו וטענו שהמהלך הוא בעל חשיבות ביטחונית רבה".

בני גנץ אבו מאזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד