ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פרטים חדשים

המבצע לאיתור הנווט: המוסד חטף את הגנרל בדמשק והביא לחקירה בתל אביב

בסוף השבוע פורסמו פרטים חדשים אודות המבצע שניהל המוסד במטרה לעלות על גורלו של הנווט הנעדר רון ארד. לפי הפרסום שמגיע מגורמים באיראן, המוסד חטף את הגנרל האיראני בדמשק והביא אותו לחקירה בתל אביב

המבצע לאיתור הנווט: המוסד חטף את הגנרל בדמשק והביא לחקירה בתל אביב
באדיבות פלאש 90

על פי הדיווח ממקורות איראנים בעלי ידע, הגנרל הבכיר שנחטף לפי דיווחים על ידי המוסד הישראלי, היה בעבר בין כוחות משמרות המהפכה שהגיעו ללבנון לאחר הפלישה הישראלית ללבנון ב-1982, ולקח על עצמו את משימות אימון קבוצות לוחמים הראשונות שמאוחר יותר הפכו לחלק מהחיזבאללה. עוד דווח כי הגנרל האיראני נחטף בידי אנשי המוסד בדמשק, הובא לתל אביב, כאן נחקר, ושוחרר לבסוף בדרום אפריקה.

הגנרל, שכינויו 'סאברי', שירת, בכוח קודס לצד קאסם סולימאני, שהשתלט על הפיקוד של כוח זה בשנת 1997 עד לחיסולו בבירת עיראק, בגדד, בתחילת שנת 2020 על ידי מל"ט אמריקאי ליד שדה התעופה הבינלאומי.

מאז פרוץ המלחמה בסוריה ב-2011, וההחלטה האיראנית להעניק תמיכה למשטר הסורי ולנשיא בשאר אל-אסד, הצטרף סאברי לצוות היועצים ששלחה איראן לעבוד לצד הכוחות הסורים.

ממידע שהגיע ל'אינדיפנדנט' הבריטי בשפה הערבית, עולה כי הגנרל בחר להתגורר קרוב לשגרירות איראן בדמשק שסביבתה מלאה במצלמות אבטחה.

סאברי רץ ריצת ספורט מדי בוקר במרחק שבין ביתו לבין בניין השגרירות, בזמן שעשה ספורט ובמרחק בטוח מביתו, עמד מיניבוס ליד המדרכה עליה התאמן בספורט היומי שלו, כשהוא הגיע בסמוך למיניבוס אנשי המוסד משכו אותו פנימה ויצאו לדרך. זה היה חלק מהתוכנית להוציא אותו מסוריה לישראל.

הסיבה שהניעה את המוסד הישראלי לחטוף את הגנרל האיראני הזה, על פי הדיווח ישראל סברה כי הוא מילא תפקיד או היה עם מידע הקשור לגורלו של הטייס הישראלי, רון ארד, כי סאברי היה פעיל בלבנון באותה תקופה ב-1986, וייתכן שיש ברשותו מידע. על פי הדיווח, זה מתחבר לדיווח שישראל לקחה דגימה מגופה בלבנון לפני מספר חודשים.

לטענת האינדיפנדנט, המוסד הצליח להוציא את סאברי משטח סוריה לתל אביב, במטרה להשיג מידע אודות גורלו הלא ידוע של הטייס. התהליך בוצע במהירות, במטרה לשחררו לפני שאיראן תנקוט בצעדים של הסלמה נגד ישראל במסגרת מלחמת צללים בין שני הצדדים.

לאחר שהתברר כי הגנרל האיראני אינו שווה כלום מבחינת מידע, הוא הועבר למדינת דרום אפריקה, שם שוחרר מול טלפונים ציבוריים ברחובות יוהנסבורג, המשחררים מסרו לו את מספר הטלפון של השגרירות האיראנית וביקשו ממנו להתקשר לשגרירותו כדי לקחת אותו מהשגרירות האיראנית בחזרה לארצו.

איראן המוסד רון ארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד