כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אחרי תקיפת חיל האוויר בעזה: רקטות התפוצצו ליד שדרות

שתי רקטות התפוצצו הבוקר ליד שדרות - לא דווח על נפגעים או נזק • לראשונה ממבצע "עמון ענן", צה"ל תקף בעזה • ח"כ אלי ישי: "להתייחס כאילו חדרה מופגזת"

הפצצה בעזה. צילום: ארכיון
הפצצה בעזה. צילום: ארכיון

אחרי הירי לעזה – מטח רקטות שוגר הבוקר (ד) מרצועת עזה לעבר ישראל. בשדרות נשמעה אזעקת צבע אדום והתקבלו דיווחים על שמיעת פיצוצים באזור. כוחות הביטחון איתרו שתי רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים בסביבות העיר. לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.

לראשונה מאז הסתיים מבצע 'עמוד ענן' בחודש נובמבר האחרון, תקף אמש (ג) חיל האוויר שני מוקדים ברצועת עזה. זאת לאחר שפצצות מרגמה נורו אתמול לעבר שטח ישראל מהרצועה. הפלסטינים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור בית לאהיה שבצפון הרצועה.

גורמים ביטחוניים מסרו ל'בחדרי חרדים', כי הירי שבוצע אתמול לעבר ישראל, הינו הירי תלול המסלול השלישי לעבר שטח מדינת ישראל מאז סיום מבצע "עמוד ענן".

בהודעה שפרסם משרד הפנים של חמאס נמסר: "מטוסי הכיבוש הפציצו שטח פתוח בצפון רצועת עזה, איש לא נפגע".

דובר צה"ל מסר כי צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר, תקף במהלך הלילה שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה. זאת בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם.

קודם לכן ישראל ירתה על עמדה סורית בגולן, בתגובה לירי לעבר ישראל. זאת לאחר שדקות אחדות לפני השעה 20:00, נורו שלוש פצצות מרגמה מהשטח הסורי. אחת נפלה על ציר המערכת סמוך לגבול, השנייה בשטח פתוח והשלישית בשטח סורי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

אמש גם נורתה אש מנשק קל משטח סוריה לעבר כוח של צה"ל שסייר על הגבול באזור תל חזקה שברמת הגולן, ולעבר כוח נוסף לא הרחק משם. לא דווח על נפגעים או על נזק. צה"ל הגיב בירי טנקים אל מקורות הירי, וזוהתה פגיעה מדויקת בעמדה סורית.

התקיפה בעזה בוצעה לאחר שמוקדם יותר היום נורו שלוש פצצות מרגמה מהרצועה, אחת מהן נחתה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ושתיים בשטחים הפלסטיניים הסמוכים לגדר המערכת. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ח"כ אלי ישי, ממנהיגי ש"ס, אמר: "בהגנה על שמירת חיי אזרחי ישראל אין אופוזיציה ואין קואליציה. אסור לחזור למציאות בה ישראל התייחסה לירי בדרום כמציאות מובנת, יש להתייחס לכך כאילו חדרה מופגזת, חיי האזרחים והדאגה לשלומם ובטחונם צריכה להיות שווה ללא קשר למקום הימצאותם. יש לפעול להרגעת הרוחות אך להגיב בעוצמה לכל ניסיון פגיעה בריבונות ישראל ושלום אזרחיה".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סייר אתמול בבוקר בגזרת רמת הגולן, ואמר: "כשזה פוגע באינטרסים שלנו, בין אם זה ירי או גראדים מעבר לגבול, בין אם זה מכוון או לא מכוון לעבר שטחנו, אנחנו מגיבים כדי לשתק את מקורות הירי כפי שקרה בשבוע שעבר".
גולן סוריה מרגמות גבול טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד