י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"השליש החסר"

ניצולי שואה ביקשו להיפגש עם קנצלרית גרמניה ונדחו

עקב לוח הזמנים העמוס ומגבלות הקורונה נדחתה בקשתם של קבוצה ובה ניצולי שואה לפגישה עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שמגיעה לביקור בישראל. הניצולים מעוניינים לשוחח עמה על הסכם השילומים שלא שולם במלואו

ניצולי שואה ביקשו להיפגש עם קנצלרית גרמניה ונדחו
גרמניה צילום: Pixabay

לא תתקיים פגישה בין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שתגיע לימים הקרובים לביקור בישראל, עם קבוצה ובה ניצולי שואה, בני הדור השני, וארגוני ניצולים.

הקבוצה ביקשה לדון עם הקנצלרית היוצאת בעניין חובה של מזרח גרמניה לישראל על-פי הסכם השילומים, שלא שולם עד עצם היום הזה. שגרירות גרמניה בישראל השיבה כי הפגישה עם מרקל במהלך הביקור לא תתאפשר, עקב לוח זמנים צפוף ומגבלות הקורונה.

את הפגישה ביקשו צבי גיל, ניצול שואה, עיתונאי וסופר, וד"ר אהרון מור, דור שני, חוקר השבת רכוש יהודי מתקופת השואה, בעבר יועץ בכיר להשבת רכוש במשרד ראש הממשלה, מנהל אגף בכיר להשבת רכוש יהודי במשרד לאזרחים ותיקים (כיום שוויון חברתי) ובכיר במשרד האוצר.

הבקשה הוגשה בשם קבוצה של 19 אירגונים ויחידים, שעתרו לבג"צ באמצעות עו"ד גלעד שר, וביקשו כי הממשלה תנמק מדוע איננה תובעת את הכספים מממשלת גרמניה.

בג"צ החליט לדון בעתירה. מדובר בכ– 17 מיליארד דולר בערכים של היום, המהווים שליש מהסכם השילומים. לאחר איחוד גרמניה, נטלה על עצמה ממשלת גרמניה את כל ההתחייבויות והחובות של מזרח גרמניה, אך חוב היסטורי זה למדינת ישראל לא שולם מעולם.

הקנצלרית מרקל:  "היו סמוכים ובטוחים כי סוגיית הפיצוי על העוול הנציונאל-סוציאליסטי תמשיך להיות נוכחת בשיחות בין ממשלות גרמניה וישראל בכל הרמות"

דברים אלו היו תגובה לבקשתם לפגישה של קבוצה ובה ניצולי שואה, בני הדור השני, וארגוני ניצולים שביקשו להיפגש עם הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל שמגיעה לביקור בישראל.

הקבוצה ביקשה לדון עם הקנצלרית היוצאת בעניין חובה של מזרח גרמניה לישראל על-פי הסכם השילומים, שלא שולם עד עצם היום הזה. שגרירות גרמניה בישראל השיבה כי הפגישה עם מרקל במהלך הביקור לא תתאפשר,  עקב לוח זמנים צפוף ומגבלות הקורונה.

יחד עם זאת השיבה הקנצלרית מרקל באופן ישיר לפונים: "אנא היו סמוכים ובטוחים כי סוגיית הפיצוי על העוול הנציונאל-סוציאליסטי תמשיך להיות נוכחת בשיחות בין ממשלות גרמניה וישראל בכל הרמות. העברנו את פנייתכם לשגרירות גרמניה בתל אביב, אשר ישמחו לפנות אליכם ולהמשיך במעקב".

קנצלרית גרמניה פגישה ניצולי שואה חוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד