י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בגלל הברקזיט

הקהילה במצוקה: "אי אפשר לפנות לממשלה כשצריכים אוכל"

הקהילה היהודית הקטנה בצפון אירלנד נתונה במשבר בשר. מתפללי בית הכנסת האחרון שנותר פעיל בבלפסט, מייבאים את הבשר הכשר מהעיר מנצ'סטר, אך בחודשים האחרונים הבירוקרטיה נעשתה בלתי נסבלת בגלל הברקזיט

הקהילה במצוקה: "אי אפשר לפנות לממשלה כשצריכים אוכל"
פרות. אילוסטרציה צילום: Anat Hermony/FLASH90

הקהילה היהודית הזעירה של צפון אירלנד חוששת לעתידה כאשר אספקה ​​של בשר כשר פוחתת, וכל משלוח בשר עולה בדמים רבים ובמאמצים.

מתפללי בית הכנסת האחרון שנותר פעיל בבלפסט צפון אירלנד, מייבאים את הבשר הכשר מהעיר מנצ'סטר במשלוחים מאורגנים מדי כמה שבועות. אבל בחודשים האחרונים הבירוקרטיה נעשתה בלתי נסבלת בגלל הברקזיט, והעובדה שבריטניה פרשה מהאיחוד האירופי, בעוד צפון אירלנד היא חלק מהאיחוד, המצב הותיר את הקהילה כשהיא מתקשה להבטיח אספקה ​​קבועה של בשר כשר.

משלוח בשר כשר צפוי להגיע בהמשך החודש, אבל המשלוח האחרון לקהילה היה בפסח האחרון, "האספקה ​​ממש נחלשה", אמר מייקל בלאק, יו"ר הקהילה היהודית בבלפסט לעיתון היהודי Jewish Chronicle, הוא אמר שיהודים מקומיים מודאגים מאוד מהבעיה וחוששים ממחסור בבשר כשר.

מייקל בלאק חושש גם שחברי הקהילה שומרי המצוות עשויים לעבור דירה. בית הכנסת, המונה כ-66 חברים, יכול "רק בקושי להשיג מניין", אמר בלאק. "אנחנו תמיד חיים בתקווה שאנשים מסוימים יעברו לכאן, שנוכל לשמור על הקיים".

הקהילה נעזרת על ידי הממשלה כדי לנווט את עצמה במבוך של ניירת וכללים חדשים ובירוקרטיה מתישה. מייק בלאק אומר כי "הקהילה לא רוצה לפנות לאנשים בממשלה בכל פעם שאנו רוצים לקנות אוכל, זה מביך". הממשלה אמנם קבעה כי בתוכנית הסחר עם בריטניה הסוחרים לא ישלמו מכסים על העברת סחורות לצפון אירלנד מבריטניה, הסחורות האלה נשארות בשטח המכס של בריטניה. עם זאת, מועצת הנציגים היהודים מסרה, כי "התהליך התברר כמסובך ולא אמין", כאשר הקהילה נאלצה לערב ספק נוסף שנרשם כחלק מהתוכנית וכך הכל מסורבל ומתייקר.

המחסור בבשר כשר השפיע במיוחד על אנשים פגיעים בקהילה היהודית המזדקנת בצפון אירלנד, כולל אלה שבבתי אבות, או שוהים בבית חולים. לטענת אנשי הקהילה, אם הם יאלצו לייבא סחורות מדבלין - אירלנד, זאת תהיה "אופציה לא אטרקטיבית בגלל המחירים והלוגיסטיקה".

הקהילה יצרה קשר עם האיחוד האירופי ועם גורמי הממשלה ומקווה ששני הצדדים יסכימו לפתרון. "שני הצדדים אומרים שהם עובדים על זה, אז ברור שעלינו לתת להם קצת זמן לעשות זאת", הוסיף מר בלאק.

בשר כשר קהילה יהודית אירלנד ברקזיט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד