כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דיאטה לפני הטיסה: המחיר לפי משקל הנוסע

חברת התעופה 'סמואה אייר' תדרוש תשלום על כרטיסי הטיסה לפי משקל הנוסע • המנכ"ל: "המשקל הוא הגורם המשפיע האמיתי על הטיסה" • האם התופעה תתפשט?

אילסטורציה. צילום: פלאש 90
אילסטורציה. צילום: פלאש 90

סובלים מעודף משקל? עדיף שאת כרטיס הטיסה שלכם לא תזמינו דרך חברת התעופה 'סמואה אייר'.

החברה, שטסה בעיקר אל האיים של סמואה – מדינה עצמאית באוקיינוס השקט – וביניהם, קבעה לאחרונה כי כרטיסי הטיסה יימכרו לפי משקל הנוסע. לפי השיטה, המחיר ייקבע בהתאם למספר הקילוגרמים שימלא כל נוסע באתר האינטרנט של החברה, וכתלות באורכה של הטיסה.

מנכ"ל החברה כריס לנגטון אמר לתחנת הרדיו האוסטרלית ABC כי זוהי "הדרך ההוגנת ביותר לטוס". "אנשים שילמו תמיד עבור מושב בטיסה, אך כמו שחברות התעופה יודעות היטב, הגורם הקבוע עבור החברות הוא המשקל, ולא מספר המושבים. ככל שהמטוסים קטנים יותר, כך קשה יותר להתמודד עם הבדלי המשקל בין הנוסעים".

לנגטון טען כי משפחות עם ילדים יוכלו לשלם מעתה מחיר נמוך יותר עבור טיסות החברה, וציין כי החברה אינה גובה תשלום עבור משקל עודף של מזוודות. "באופן כללי, אנשים הופכים מודעים הרבה יותר למשקל", הסביר. "מדובר בעניין בריאותי. בני האדם הם גדולים יותר, רחבים יותר וארוכים יותר ממה שהיו לפני 50 שנה".

המחירים החדשים, אם תהיתם, נעים בין דולר בודד לבין 4.16 דולרים לכל קילוגרם.

סמואה נחשבת לאחת המדינות ה"שמנות" בעולם, כאשר שבעה מכל עשרה מאזרחיה מוגדרים כסובלים מהשמנת יתר. כעת ייתכן שהמדיניות החדשה תעודד חברות תעופה נוספות לתמחר את כרטיסי הטיסה לפי משקל הנוסע.
משקל נוסע מחיר סמואה אייר תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד