כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

'ערסים' בועידת העבודה • כבל ומרגלית תקפו את יחימוביץ'

שלי יחימוביץ' הצליחה להעביר את שינויי התקנון בהם חפצה, אך הועידה הפכה לפארסה לאחר שאחד מתומכיה קרא לקהל 'ערסים' • ספגה מתקפה ממרגלית, כבל, עיני והרצוג

יחימוביץ' ותומכיה. צילום ארכיון
יחימוביץ' ותומכיה. צילום ארכיון



לפחות במובן אחד אפשר לומר שמפלגת העבודה לא שינתה את פניה, המאבקים הפנימיים שאפיינו את המפלגה לאורך השנים, בפרט בתקופות שנותרה מחוץ לקואליציה, התחדשו הערב (ה) ביתר שאת, אליהם התלוו טונים צורמים במיוחד - בועידת המפלגה שהתכנסה בתל אביב.

הועידה כונסה על רקע מחאתם של חברים נגד יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ', שביקשה להעביר סדרת תיקונים בחוקת המפלגה, בין השאר דרשה להגדיל את מספר חתימות החברים הנדרש לצורך כינוס הועידה, מ-10% כיום ל-33%, דרישה אליה התנגדו במיוחד חברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית.

"את מביאה חוק הסדרים מפלגתי. יש לדחות את ענייני המנהלה למועד אחר", האשים כבל את יחימוביץ, ולאחר שספג בוז מהקהל הוסיף: "אהוד ברק לא הצליח להשתיק אותי, ואף אחד לא יעשה זאת".

מרגלית תקף את יחימוביץ', וטען כי הועידה הראשונה צריכה לעסוק בכישלון המפלגה בבחירות. "גברתי יושבת הראש, ממה את מפחדת?" שאל, וקרא לחברי המפלגה להיות אופוזיציה לוחמת בכל מובן, ולא מפלגת נישה חברתית.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני נשא דברים אף הוא: "מפלגה בלי ותיקים ובלי אנשים שבנו את המפלגה לא תצליח. אני לא מתכוון לרוץ לכנסת ולא להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אני לא חשוד באינטרס אישי. אם אנחנו חפצי חיים - אני קורא לחברתי שלי יחימוביץ' למען שלמות המפלגה, צריך לייצר קונצנזוס. אני מציע לדחות את הוועידה, ככה נייצר הסכמה מאוחדת. במידה וזה יישאר כמו עכשיו, זה רק יילך ויתדרדר. אם לא נעשה כך, אאלץ להצביע נגד".

אלא שהערב לא הסתיים בכך, דני זמיר, ראש המכינה הקדם-צבאית על שם יצחק רבין, קרא לנוכחים בעת נאומו 'ערסים', בעקבות כך התפרץ חלק מהקהל לעבר הבמה, ונבלם על ידי מאבטחים.

לתוקפים הצטרף גם ח"כ בוז'י הרצוג, שהתייחס לדבריו של זמיר: "כולם הם אחים שלנו והם לא ערסים. על הדרך צריך ואפשר להתווכח".

לאחר דבריו של זמיר הועידה התפוצצה, והיא חודשה רק לאחר הפסקה, אך בסיומה עברו הצעותיה של יחימוביץ'.

יחימוביץ' קורצת שוב לנתניהו

יחימוביץ' פתחה את דבריה בהתגוננות קלה על כך שתפקיד יו"ר האופוזיציה אינו קל, ואז עברה למתקפה על הקואליציה: "דברי ההבל משני תואמי נתניהו - בנט ולפיד - רק מחדדים את האידיאולוגיה שלנו. אנחנו מקבלים עכשיו במהדורות צעירות את נתניהו מודל 2003 וניאבק נגד זה".

"רבות דובר על ריקי כהן הפיקטיבית של יאיר לפיד, אותה ריקי כהן שיושבת כאן בדמות רבים מכם בקהל, כמה גזירות עומדות ליפול על הראש שלה? נהיה שותפים למאבקים שלה מהאופוזיציה. הדרך שלנו היא מוסרית, צודקת, כלכלית ונכונה".

"חשוב לי לומר לכם שהדרך שלנו היא גם דרך מורכבת, אין בה קלישאות. אנחנו דואגים למעמד הביניים אבל גם תובעים ממנו. יש לנו חובה קדושה להחליף את הקואליציה הקיצונית הזו. אני חוזרת ואומרת", רמזה שוב לנתניהו, "בכל מה שנוגע להתנעת תהליכים שקשורים בשלום עם שכנינו, אנחנו לא אופוזיציה. יותר מזה, אם נהיה ערב חתימה על הסדר כלשהו, אפילו הסדר ביניים, ובנט יאיים על הקואליציה, נשקול מחדש כניסה לממשלה. לא ניתן שהחלום הזה יחלוף בלי שותפות שלנו. לא נאפשר לו להתמסמס בגללנו".
העבודה ועידה ערסים עופר עיני שלי יחימוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד