י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"השב"כ לבחור ממיר: שבתות במאחזים תמורת 7000 ש"ח"

אתר הקול היהודי: "במחלקה היהודית בשב"כ הציעו לצעיר חרדי מירושלים, תלמיד ישיבת מיר, 7000 ש"ח בחודש עבור הגעה למאחזים בשבתות ודיווח על המתרחש"

מאחז ביו"ש. צילום: אתר הקול היהודי
מאחז ביו"ש. צילום: אתר הקול היהודי צילום: אתר הקול היהודי

אתר 'הקול היהודי' טוען: מאמצי המחלקה היהודית בשב"כ לגיוס 'שטינקרים' שיפעלו במאחזים ובישובים ביהודה ושומרון אינם פוסקים. לפי האתר, במחלקה היהודית הציעו לאחרונה לצעיר חרדי מירושלים, תלמיד ישיבת מיר, 7000 ש"ח בחודש עבור הגעה למאחזים בשבתות ודיווח על המתרחש בהם.

לפי הדיווח, לפני כשלושה וחצי חודשים צילצל הטלפון של יעקב (שם בדוי), צעיר חרדי מירושלים הלומד בישיבת מיר. על הקו היה אדם שהציג עצמו בשם בעז, שהזמין אותו לחקירה במשטרת מוריה. "הוא שאל אותי המון שאלות על המשפחה, על הישיבה ועלי אישית, ואחרי שעה אמר לי שאני יכול ללכת, לא לפני שהזהיר אותי שאני לא אספר לאף אחד שהוא דיבר איתי אלא רק אומר שסתם הייתי באיזה חקירה במשטרה", סיפר הבחור לאתר 'הקול היהודי'.

יעקב לא הבין על מה ולמה התרחשה השיחה המוזרה. כעבור מספר ימים זכה יעקב לשיחת טלפון נוספת, במהלכה ביקש ממנו בעז לגשת לתחנה בשנית. "אמרתי לו שהוא סתם שאל אותי כל מיני שאלות לא ברורות ואין לי מה לדבר איתו", מספר יעקב ומדגיש כי בשלב הזה לא ידע עדיין שמדובר באיש שב"כ. "הוא אמר לי שהוא רוצה לעזור לי והם צריכים לדבר איתי כי הם עושים סקר על הציבור החרדי. הגעתי שוב לתחנת מוריה ובעז ישב שם במשרד עם ערימה של דפים, שהיה כתוב עליהם 'סקר מלחמת אחים'".

בעז התחיל לשאול את יעקב שאלות מדף הסקר, לא לפני שווידא כי יעקב לא סיפר לאיש על קיומה של הפגישה . "עניין אותו מה הציבור החרדי יעשה אם יחליטו להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, אם יפתחו חנויות חזיר וכל מיני שאלות בסגנון הזה. דיברנו ובסוף השיחה הוא נתן לי 250 ש"ח כתשלום על הנסיעה והזמן שהייתי שם וחתמתי לו על קבלה.

"בשלב הזה הוא עדיין לא אמר שהוא מהשב"כ אבל קלטתי שזה מישהו רציני שרוצה לבדוק דברים על ציבור החרדי", מספר יעקב.

כעבור שבוע וחצי שוב הגיע טלפון מבעז. הפעם הוא ביקש מיעקב להגיע לתחנת המשטרה בנווה יעקב, מחשש שבתחנת מוריה יהיו כאלו שיזהו אותו. "הוא הצליח לשכנע אותי והגעתי לתחנה, אבל לא נכנסתי בכניסה הראשית אלא בפתח ליד הכניסה שמוביל למשרדים של הבילוש", הוא מספר.

ואז, במפגש השלישי, יצא המרצע מן השק. "נכנסתי למשרד שישבו בו בעז ועוד אדם שכינה עצמו בשם מאיר, שאמר לי כי שמע עלי מבעז וחשף כי שניהם עובדים בשב"כ. הוא אמר שהם רוצים שאני אתחיל לנסוע לשבתות במאחזים ביהודה ושומרון ואספר להם מה קורה שם".

מאיר הרגיע מיד את יעקב ואמר שהוא לא רוצה שהוא יהיה "שטינקר" אלא רק שיספר להם על הדברים הטובים שקורים במאחזים. לדברי יעקב, מאיר ציין כי ישלמו לו 7,000 שקל בחודש.

"אמרתי למאיר שאני לא קשור למאחזים, אז הוא אמר לי שאני לא אדאג ושאם אני נותן להם תשובה חיובית הם ידריכו אותי מה לעשות ואיך להתנהג, ושזה מקובל שבחורים חרדים מגיעים למאחזים בשבתות.

לפי הדיווח, גם לחששותיו של יעקב, מפני הפיכתו ל'מלשין', היו בפי הצמד תשובות סדורות. "אמרתי שאני לא רוצה להיות מלשין ולהכניס אנשים לכלא, אז הם אמרו שהם בכלל לא יכניסו אף אחד לכלא אלא רק מרחיקים או מונעים.

"הוא הסביר לי שאם הוא ישמע ממני על בן אדם שרוצה לפגוע בהר הבית, לדוגמה, 'אנחנו נחסום את הגישה לכותל ונעצור אותו, אבל נשחרר אותו אחרי שנמנע את מה שהוא רצה לעשות וככה לא תהיה שטינקר'. לאות הוכחה הוא שאל אותי אם שמעתי פעם על מישהו שיושב בכלא בגלל דברים כאלה", סיפר יעקב.

בסופה של השיחה קיבל יעקב מאנשי המחלקה היהודית 250 ש"ח נוספים, וחתם שוב על קבלה. "סיכמנו שאני אחשוב על זה והם הודיעו שהם יתקשרו עוד כמה ימים, וכשהתקשרו אמרתי לא שאני לא רוצה להתעסק עם זה. אני לומד בישיבה ואני לא רוצה להיכנס לזה".

אתר 'הקול היהודי' טוען, כי בעז ומאיר הם רכזי שב"כ מוכרים בקרב הפעילים. בעז שימש כאחראי על אזור שמעון הצדיק ולאחרונה עבר לגזרת חוות גלעד. מאיר שימש בעבר רכז המחלקה היהודית של היישוב יצהר, ועבר לאזור ירושלים, שם שמו עולה בעיקר בניסיונות גיוס של צעירים.
מאחזים מיר שב''כ גיוס הקול היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד