י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תרגיל להשמדת ספינות

התמרון המשותף והיכולות הצבאיות שמאיימות על איראן

מפגן כוח של סעודיה: במהלך תמרונים משותפים של צבאות סעודיה ופקיסטן, מטוסי קרב מסוג F-15SA סעודים שיגרו טילי אוויר-ים מסוג AGM-84 "הרפון" שהשמידו שתי מטרות ימיות. יכולות החימוש הגבוהות של מטוס הקרב הסעודי - היו ידועות, אך יכולת השמדת הספינות הייתה פחות מוכרת

התמרון המשותף והיכולות הצבאיות שמאיימות על איראן
ספינה עולה באש-ארכיון צילום: צילום מסך

מפגן כוח של סעודיה: במהלך תמרונים משותפים של צבאות סעודיה ופקיסטן, מטוסי קרב מסוג F-15SA סעודים שיגרו טילי אוויר-ים מסוג AGM-84 "הרפון" שהשמידו שתי מטרות ימיות.

הסעודים גם הציגו יכולת שלהם לפעול בטווחים ארוכים, כאשר מטוסי ה- F-15 המריאו מבסיס בסעודיה, משם ביצעו טיסה ישירה כולל תדלוקים באוויר עד למקום האימון באזור פקיסטן, שם פגעו במטרות שלהם.

מבחינת הסעודים מדובר בהפגנת יכולות מול איראן, וכחלק מהציר המשותף למצרים ויוון גם מול הטורקים.

השיגור שהביא להשמדה מהאוויר של שתי מטרות לפחות, התרחש במסגרת תרגיל שנתי משותף למדינות, "Naseem Al Bahr" שמו, ועיקר האימון כולל תמרונים אוויריים וימיים, כולל באש חייה.

יצוין כי יכולות החימוש הגבוהות של מטוס הקרב הסעודי שהוצגו בתרגיל היו ידועות והסעודים לא הסתירו אותן, במיוחד כאשר רצו להעביר מסרים לאיראן. אך לעומת זאת, יכולת השמדת הספינות הייתה פחות מוכרת.

קדמו לה פרסומים בנושא בשנת 2016 אז סעודיה ביקשה לרכוש לא פחות מ-400 טילי הרפון מדגם "AGM-84L", דגם האוויר-ים, שנרכשו במסגרת של עסקה רחבה בהיקף של 6.8 מיליארד דולר. הטיל המגיע לטווח של עד 300 ק"מ ובעל ראש קרבי במשקל 220 ק"ג. לסעודים יש מאות טילים מסוג זה לשיגור מספינות ומטוסי קרב.

סעודיה השקיעה מאמצים ברבים ביכולות הימיות שלה, כולל בפלטפורמות אוויריות. זאת כמענה למאות רבות של ספינות הצי האיראני ובעיקר נחילי הספינות המהירות של משמרות המהפכה ואף נגד הצוללות של הציים האיראנים.

סעודיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד