י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הבנק מתגונן

ישראלים טענו: "נגנב לנו כסף דרך אפליקציית ביט"

לקוחות טענו כי נגנבו מהם אלפי שקלים דרך אפליקציית התשלומים הפופולרית 'ביט'. אלא שלא מדובר בפריצה או קריסה של האפליקציה, אלא בהונאת אשראי "סטנדרטית" שבוצעה דרך השירות, בנק הפועלים: "הכסף יוחזר לכולם"

ישראלים טענו: "נגנב לנו כסף דרך אפליקציית ביט"
אילוסטרציה צילום: pixabay

תושבת מאזור המרכז סיפרה אמש  ל'ידיעות אחרונות' כי כלל לא ידעה שמישהו חגג על חשבון הביט שלה. "ישבתי בשישי בבוקר בבית קפה וכשבאתי לשלם בכרטיס האשראי, קיבלתי סירוב עסקה. כשהגעתי הביתה בעלי נכנס לבדוק את חשבון הבנק שלנו והופתענו לגלות כי ירד מהחשבון שלנו חיוב אחד של 2,000 שקלים ביום שישי ועוד באותו יום סכום נוסף של 1,600 שקלים, משמע סך של 3,600 שקלים — הסכום המקסימלי שניתן להעביר באמצעות אפליקציית 'ביט'. ביום למחרת, בשבת, ירד חיוב נוסף של 3,600 שקלים. בתוך 24 שעות חוייבנו ב-7,200 שקלים מבלי שביצענו כל פעולה".

התושבת גילתה שהרשתות החברתיות גועשות סביב מקרים דומים. מבדיקת 'ידיעות אחרונות' מול בנק הפועלים, המפעיל את האפליקציה, מתברר כי כבר אתמול בצהריים ננקטו צעדים של מוקד הביטחון לחסימת כרטיסי האשראי. לדבריהם לא מדובר בפריצה לאפליקציה של ביט, אלא בהונאה סטנדרטית של גניבת פרטי אשראי הקיימת בשגרה ומי שנגנבו פרטי האשראי שלו יזוכה עד השקל האחרון.

הגניבה התאפשרה ככל הנראה בשל העובדה שניתן היה לפתוח את אותו החשבון בשני מכשירים שונים, וכך משנגנבו פרטי אשראי — אפשר היה להשתמש באפליקציה כדי לבצע את הגניבה. בעקבות המקרים חסמה ביט את האופציה.

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "לא נעשתה כל פריצה לאפליקציית ביט, אלא מדובר בשימוש לרעה בפרטי כרטיס אשראי גנובים. אפליקציית ביט עומדת בסטנדרטים הכי גבוהים של אבטחה. היא לא נפרצה וכמובן שאין לאף אחד גישה לפרטי המשתמשים בה. בעת פתיחת חשבון חדש בביט, האפליקציה מבצעת מספר בדיקות אבטחה, כולל בדיקת התאמה בין כרטיס האשראי לת.ז, ובמקרה של חשבון ביט נוסף ללקוח קיים, גם מעדכנת מיידית את בעלי החשבון וחוסמת את האפשרות לעבוד בחשבון החדש".

אפליקציית ביט בנק פועלים גניבה בנק הונאת אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד