י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש לפיגועי תופת

בחירות בעיראק: היערכות ביטחונית מקסימלית

אזרחי עיראק, או לפחות חלקם, יצעדו היום אל הקלפיות ויבחרו את הפרלמנט הבא, שממנו תורכב הממשלה העיראקית. במדינה ניטש מאבק איתנים בין הצד הפרו איראני, המושפע על ידי איראן וכפוף לה באופן מוחלט, ובין הצד שכנגד המעוניין בשמירת עצמאותה של עיראק ובאי הכפפתה לצרכים והמאוויים האיראניים

בחירות בעיראק: היערכות ביטחונית מקסימלית
אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרחי עיראק צועדים לקלפיות: בנוסף למתיחות הישנה בין הסונים והשיעים בעיראק עצמה, ובין הסיעות השונות בתוך העדות הללו, כמו גם בין כל אלו גם יחד לבין הכורדים השואפים להקים מדינה כורדית עצמאית בחבל כורדיסטאן העיראקי. מאז הפלת משטרו של סדאם חוסיין, ימי הבחירות הינם ימים מתוחים במיוחד מבחינה ביטחונית, משום שארגוני הטרור הפועלים במדינה, בתחילה 'אל קאעידה' וכיום דאע"ש, מנצלים את היום הזה להפגנת כח והטלת אימה.

הבחירות היום בעיראק מתוחות עוד יותר, בשל העימות בין הפרו איראנים והמתנגדים לכיבושה של עיראק על ידי איראן. על רקע זה התנהלו הפגנות אלימות במדינה בשלוש השנים האחרונות, ומאות מפגינים נורו למוות, בעיקר על ידי אנשי המיליציות הפרו איראניות שפועלות לפי פקודות שמונחתות עליהן מטהרן. לקראת הבחירות הודיעו משפחותיהם של מאות ה'שאהידים' שנהרגו בהפגנות כי הן מחרימות את הבחירות מכל וכל. כמו כן הודיעו גם רבות ממשפחותיהם של כ-3000 המפגינים שנפצעו בהפגנות הללו, שגם הן מתכוונות להחרים את יום הבחירות. זאת, בטענה שהבחירות ממילא לא משפיעות, ואיראן בכל מקרה תעשה בעיראק כבתוך שלה, כך שאין טעם להתאמץ ולבחור הנהגה שלא תשנה דבר וחצי דבר.

לנוכח החשש הכבד מפני אירועים אלימים ובמיוחד מפני מתקפות טרור, נפרסו כוחות הביטחון בכל רחבי עיראק, בתגבור משמעותי ובנסיון לקדם את פני הרעה. בין היתר דווח גם על תמרונים ותרגילים שעשו מטוסי חיל האוויר לקראת יום הבחירות, כחלק מהכנה לאפשרות של מתקפת טרור מתוכננת היטב שתכלול לוחמים רבים, והאפשרות שיהיה צורך לנהל מצוד אווירי אחרי מבצעי הפיגועים.

עיראק בחירות סונים שיעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד