י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"פגיעה בלתי נסבלת"

בעיית הטסטים של האברכים: הח"כ מנסה לעזור

משבר הטסטים בקרב בחורי הישיבות ואברכי הכוללים: לאחר תקופה ממושכת, במהלכה נתקעו הרבה אזרחים חרדים בדחיית מועד המבחן המעשי במסגרת תהליך הוצאת רישיון נהיגה, ח"כ מקלב העלה את הנושא לשרת התחבורה, שמצידה הבטיחה: "פנינו לזכיינים לגבי התורים המתמשכים והתרענו בהם, אם זה יימשך נפקיע מהם את הזכות במכרז - הפגיעה בלתי נסבלת"

בעיית הטסטים של האברכים: הח"כ מנסה לעזור
רכבים ללימוד נהיגה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר תקופה מתמשכת, במהלכה נשמעו תלונות רבות מצד בחורי ישיבה ואברכי כולל שנתקעים בתהליך הוצאת רישיון נהיגה כאשר מועד המבחן (טסט) נדחה שוב ושוב - העלה חבר הכנסת אורי מקלב את הנושא במליאת הכנסת בפני שרת התחבורה מרב מיכאלי, שהבטיחה לטפל בעניין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך התקופה האחרונה, בחורים ואברכים רבים לא פסקו מלהעביר תלונות לח"כים החרדים על "משבר הטסטים" המתמשך, שמונע מהם להתקדם לעבר קבלת רישיון נהיגה. מי שלקח את העניין לידיים היה ח"כ מקלב.

היה זה בסוף השבוע האחרון כאשר שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיעה אל מליאת הכנסת והשיבה לשאלות חברי הכנסת. חבר הכנסת אורי מקלב העלה בפני השרה את מצוקת תלמידי רישוי הנהיגה אשר סיימו את לימודם אך לא נקבע להם מועד למבחן המעשי (הטסט).

"תלמידים רבים פונים אל לשכתי לאחר שסיימו את חובת הלימודים שלהם לקראת המבחן המעשי, אך לא נקבע להם מועד למבחן. פעמים רבות שקובעים מועד אך הוא נדחה שוב ושוב. מה בכוונת המשרד לפעול כדי לשנות מצב זה?", שאל ח"כ מקלב.

שרת התחבורה מיכאלי הצהירה במענה לשאלת מקלב כי מבחני רישוי הנהיגה אינם צריכים להיות בידי זכיין פרטי, "מבחני רישוי הנהיגה לא צריכים להיות בידי זכיין פרטי, אנחנו רואים את התפקוד הלקוי דבר המוכיח כי הפרטה לא תמיד הצעד הנכון. פנינו לזכיינים לגבי התורים המתמשכים והתרענו בהם, אם זה יימשך נפקיע מהם את הזכות במכרז - הפגיעה בלתי נסבלת".

במקביל הודיע השרה כי משרד התחבורה דורש לחייב את כללי התו הירוק במבחני רישוי הנהיגה.

רישיון נהיגה אורי מקלב מרב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד