י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המחוזי: צו מניעה נגד תקצוב פעילות לנוער נושר

פרסום ראשון • חבר אופוזיציה עתר נגד החלטת עיריית ירושלים לתקצב פעילות נגד הנשירה - וזכה בצו מניעה • "ההחלטה לעזוב הדת אינה בתחום העיסוק של רשות מקומית"

נוער נושר. צילום אילוסטרציה
נוער נושר. צילום אילוסטרציה

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר צו מניעה זמני למימון תוכנית של עיריית ירושלים למניעת נשירה ממוסדות חרדים ודתיים, בסכום של חצי מיליון שקלים. השופט דוד חשין, נשיא בית המשפט, קבע כי על העירייה להשיב לעתירה אותה הגיש חבר המועצה, מאיר תורג'מן, עד יום שני הבא.

התוכנית, שתוכננה על פי בקשת האגף לחינוך חרדי בעירייה, הסתכמה במימון של חצי מיליון שקלים. על פי דפי ההסבר לבקשה, מטרתה היא "מענה לצורך שעולה מתיכונים דתיים ואולפנות ברחבי הארץ, בה תלמידות שמסיימות תיכון דתי עוזבות את הדת או את המשמעות והחיות שבה".

ההחלטה עברה בעבר את אישור ועדת הכספים ומועצת העיר. אלא שחבר האופוזיציה, באמצעות עורך דינו יוסי חביליו, הגיש עתירה מנהלית לבית המשפט בדרישה לבטל את ההחלטה.

תורג'מן העלה בעתירה סוגיה עקרונית - האם רשות מקומית יכולה לממן מכספי ציבור תוכנית שעוסקת במניעת חזרה בשאלה. "מדובר בסוגיה עקרונית בעלת חשיבות ארצית. ההחלטה אם להיות דתי או לא, אם להצטרף לדת או לעזוב אותה, היא החלטה הנתונה לכל אדם ואדם במסגרת חופש הדת והמצפון, מניעת עזיבת הדת וחזרה בשאלה אינו נושא שעל רשות מקומית לעסוק בו, ובוודאי לא לתקצב פעילות למניעת עזיבת הדת".

כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', כמה ימים לאחר אישור התוכנית פנה חביליו במכתב לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ודרש כי החלטת המועצה תבוטל. הוא נענה כי הפנייה הועברה לטיפול היועץ המשפטי לעירייה שישיב לו ישירות, אך עד היום לא קיבל תשובה, ועל כן ניצל את 45 הימים העומדים לרשותו להגיש עתירה מנהלית.

כאמור, היום לראשונה דן בית המשפט בעתירה והוציא צו מניעה זמני להחלטה. הדיון הבא יעסוק בעתירה עצמה והוא יתקיים ביום חמישי הבא. על עיריית ירושלים להשיב עד יום שני לעתירה.
בית המשפט נשירה תקציב מאיר תורג'מן צו מניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד