י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חזרה לאכילה מאוזנת אחרי החגים

אין לכם זמן לבשל ולהכין? תמיד אפשר לפתוח קופסת טונה סטארקיסט שלמרות המקובל לחשוב, אינה מכילה חומרים משמרים כלל ושומרת על רוב הערכים התזונתיים של הדג הטרי

חזרה לאכילה מאוזנת אחרי החגים
סנדוויץ' סטארקיסט צילום: יח"צ

מאת רותי אבירי דיאטנית סטארקיסט

אחרי החגים שכולנו חיכינו לו- כבר ממש כאן ותקופה זו מלווה אצל רבים מאיתנו, גם בעודף משקל שנובע מאכילה לא מאוזנת וריבוי סעודות משפחתיות.

אז מה עושים? נשמע מפתיע אך החזרה לשגרה היא הפתרון הטוב ביותר. הגוף לא מעוניין להישאר עם המשקל שעלה בזמן קצר יחסית והחזרת הגוף לשגרת אכילה רגילה, תחזיר תוך פרק זמן קצר יחסי את משקל הגוף למשקלו טרום החגים. תסמכו על גופכם והמשיכו להקשיב לתחושות הרעב והשובע הטבעיות שלכם ותיווכחו שבאופן טבעי ונינוח הקילוגרמים שעלו ירדו.

ניתן להקל על עצמכם ולחזור לשגרת האכילה הקשובה באמצעות הוצאה מהבית של פיתויים כגון השאריות של חבילות השי שקיבלתם או של עוגות ופיצוחים שנשארו מהאירוח של החג, ובאמצעות הדאגה שהאוכל הבריא שאתם רוצים לחזור ולאכול יהיה בבית ויהיה זמין ונגיש ומוכן לאכילה. כך למשל ירקות ופירות חתוכים במקרר יעשו את העבודה מצוין, כמו גם קלחי תירס, או קופסאות טונה שקל לפתוח ומיד לאכול על כריך או בתוך סלט.

הכינו מראש גם ארוחות מלאות מבושלות. אם אתם יודעים שלא יהיה לכם זמן לבשל, הקפיאו ארוחות מראש כדי להמנע מהגעה הביתה רעבים והיתקלות בזה שאין "אוכל אמיתי" משביע וטעים. זה כמובן עלול לגרום לנשנושים ולאכילה מוגברת אך לא משביעה.  דאגו שהארוחות לא יהיו על טהרת הפחמימות שקל יותר בד"כ לאכול מהן יותר ושיכילו מספיק חלבונים שגם אחראים במיוחד על תחושת שובע. 

אין לכם זמן לבשל ולהכין? תמיד אפשר לפתוח קופסת טונה סטארקיסט שלמרות המקובל לחשוב, אינה מכילה חומרים משמרים כלל ושומרת על רב הערכים התזונתיים של הדג הטרי וכך גם להגביר את צריכת הדגים הלוקה בחסר בקרב רובנו וגם להעשיר את הארוחה בחלבונים משביעים, בריאים ומזינים!

ב 100 גר' של טונה סטארקיסט יש כ 20-25 ג' חלבון, שזאת הכמות המומלצת לצריכה בארוחה אחת.

אל תשכחו את ארוחות הביניים. יש להם חשיבות גדולה בשמירה עלינו כדי לא להגיע רעבים מידי לארוחה הבאה ולאכול בה יותר מידי. כריך בריא מלחם מלא עם טונה או גבינה וירק, יוגורט עם פרי או שייק פירות מרענן יכולים לשרת מצוין את המטרה.

לא פחות חשוב לנצל את מזג האוויר הנעים והנוח לפעילות גופנית מרעננת כדוגמת צעידה.  גם אם זה לא יעזור לירידה במשקל, זה יעזור להרגשה טובה ונעימה בגוף...

טונה סטארקיסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד