י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ידיד ישראל

פרופיל: הקנצלר האוסטרי הפרו-ישראלי שנאלץ להתפטר

סבסטיאן קורץ הודיע ​​אתמול על התפטרותו ממשרת קנצלר אוסטריה. קורץ היה ידוע בדעותיו הפרו ישראליות; במבצע שומר החומות הורה לתלות את דגל ישראל מעל גג משרדו לאות הזדהות עם ישראל; היה ידוע ביחסיו החמים עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו; פרופיל   

פרופיל: הקנצלר האוסטרי הפרו-ישראלי שנאלץ להתפטר
סבסטיאן קורץ צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

"קורץ סבסטיאן" האוסטרי יליד 86 התהדר עד אתמול כאחד המנהיגים הצעירים בעולם, אך בעקבות החשדות נגדו, הכוללות עבירות שוחד והפרת אמונים, בפרשה שכללה סיקור חיובי תמורת תשלום, החליט הקנצלר קורץ סבסטיאן, להתפטר ממשרתו כקנצלר אוסטריה, "עד שיוכח חפותו", לדבריו.

כזכור, בשבוע שעבר פשטו גורמי האכיפה האוסטרים על משדרים של בכירים החשודים לפרשה, בין היתר על משרדו של קורץ, ועל משרד האוצר, שלפי החשד משרד האוצר הממשלתי הוא זה שמימן את תשלום השוחד לעיתון המקומי, תמורת הסיקור האוהד. קורץ, שהבין שלא נותרה לו ברירה, לאחר שמפלגת "הירוקים", שמהווה חלק מהקואליציה, הודיעה, שנוכח החשדות המיוחסות לקורץ, אין בכוונתה להישאר בקואליציה במידה וקורץ ימשיך בתפקידו כקנצלר אוסטריה.

כדי להמחיש את רצינות ההחלטה, החלה המפלגה במו"מ עם סיעות האופוזיציה על הקמת ממשלה חלופית, עובדה שגרמה לקורץ לקבל את ההחלטה לוותר על משרתו כקנצלר. קורץ, שכופר מכל וכל באשמה שמייחסים נגדו הודיע בנאומו לאומה שלמרות התפטרותו ממשרת הקנצלר, ימשיך לעמוד בראש המפלגה - "מפלגת העם", קורץ נימק את התפטרותו מהסיבה, שהוא חפץ למנוע את התפרקותה של הממשלה הנוכחית.

קורץ אף הודיע, שהוא מפנה את מקומו כקנצלר, לשר החוץ אלכסנדר שאלנברג עד לסיום הקדנציה. מהלכו של קורץ בוויתור על תפקיד הקנצלר, נועד למנוע את התפרקות הממשלה ולהשאיר את מפלגתו - מפלגת העם בשלטון,  הדבר אינו בטוח כלל, כשסיעות האופוזיציה הראו גמישות להתאחד יחד עם מפלגת "הירוקים" שכרגע נמצאת עדיין בממשלה, אך בהחלט יתכן ש"הירוקים" אף ידרשו את התפטרותו המוחלטת של קורץ, ולא יסתפקו על כך שוויתר על תפקיד הקנצלר.

מה שכן בטוח, שישראל הפסידה בשלב זה מנהיג ובן ברית אמיתי, שהיה ידיד אמת, ותומך מובהק של מדינת ישראל. קורץ, שיצא פעמים רבות להגנתה של מדינת ישראל, ובזמן מבצע "שומר החומות" אף הוא הורה להניף את דגל מדינת ישראל על גג לשכתו, תוך שהוא מביע את עמדתו הברורה בציוץ בטוויטר: 

"דגל ישראל הונף לאות הזדהות עם מדינת ישראל, ואנו עומדים לצידה, יש לגנות כל פעילות טרור כלפי ישראל, - ד"א דבר שהוביל לביטול ביקורו של שר החוץ האיראני מוחמד זריף, במדינה האוסטרית, כשאוסטריה תחת קורץ לא התרגשה מביטול הביקור כשהשיבה לאיראן - שכשחמאס יורה יותר מ-2,000 רקטות על מטרות אזרחיות בישראל – לא נשתוק על כך", כתב הקנצלר לשעבר.

בין היתר ניתן לציין את היחסים החמים שהיה לקורץ עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בפגישה בין שני האישים, שיבח נתניהו את קורץ - ‏"אתה ידיד אמת של ישראל והעם היהודי", הכריז נתניהו, ואף קרא למנהיגים האירופיים לקחת ממנו דוגמה.

שיתוף הפעולה ההדוק ביניהם התבטא גם בבלימת התפשטות הקורונה, כשקורץ, בראיון לעיתון הגרמני בילד, ציין, שעוד בזמן שמנהיגי העולם עדיין בחנו את השלכות הנגיף, ראש הממשלה דאז - בנימין נתניהו התקשר אליו, ודרבן אותו להגיב למשבר, כשהוא מורה לו, לא לזלזל בהשפעה שתהיה לקורונה על אירופה. קורץ, שלקח ברצינות את שיחת הטלפון, הגיב באופן מיידי, עובדה שהשאירה את אוסטריה במצב של שליטה, ומערכת בריאות מתפקדת.

קורץ, אף דאג להודות לנתניהו על כך, בסרטון ברכה, שהוקרן בטקס ההוקרה לאנשי מערכת הבריאות ולגופים השותפים על תרומתם למאבק בנגיף הקורונה, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו לא חסך במילים חמות על תרומתו של נתניהו לבלימת הנגיף.

כאמור, בישראל ימשיכו לפקוח עין על התנודות הפוליטיות באוסטריה בתקווה שלא לאבד מדינה שהייתה ידידה אמיצה ובת ברית של מדינת ישראל.

סבסטיאן קורץ ממשלת אוסטריה נתניהו שומר החומות דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד