ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"מתחסנים ליד הבית"

"הפרויקט" של משרד הבריאות יוצא לדרך

לאור נתוני ההתחסנות הנמוכים בשכונות מסוימות בערים מרכזיות בישראל, הודיעו במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה כי הפרויקט "מתחסנים ליד הבית" מתממש וייצא לפועל כבר עכשיו

"הפרויקט" של משרד הבריאות יוצא לדרך
חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שדווח בשבוע שעבר על מבצע הנגשת המידע אודות החיסונים באזורים בהם משתכנת אוכלוסייה רחבה שלא התחסנה נגד נגיף הקורונה, ובכך לעזור להם לקבוע תור ולהגיע למתחמי החיסון הקרובים אליהם. מפרסמים היום במטה ההסברה של משרד הבריאות כי פרויקט "מתחסנים ליד הבית" יוצא לדרך.

מטרת הפרויקט כאמור, היא להנגיש לתושבים ב-12 יישובים בישראל שטרם התחסנו בחיסון ראשון, את המידע אודות בטיחות ויעילות החיסון במטרה לעודד אותם לצאת ולהתחסן ולשמור על בריאותם.

הפרויקט "מתחסנים ליד הבית" יוצא לדרך בשיתוף פעולה של כמה גופים, ביניהם משרד הבריאות, הרשויות המקומיות, קופות החולים ופיקוד העורף.
כוונת הפרויקט היא להגיע עד לשכונות ולבתים של התושבים, תוך שימת דגש ראשונית על אוכלוסיית בני 60+, שעד כה לא חוסנו כלל ונמצאים בסיכון גבוה.

הפרויקט יוצא לדרך לאחר בדיקה מקיפה של משרד הבריאות, אשר בחנה את שיעורי ההתחסנות ברשויות המקומיות. כשעל פי הממצאים שהתגלו נמצא, כי ב -12 הרשויות שמשתתפות בפרויקט נמצאים כ-50% מאלו שלא התחסנו כלל במדינת ישראל. לכן הוחלט להגיע לאותם תושבים, להנגיש להם את המידע אודות בטיחות ויעילות החיסון, ולעודד אותם לצאת ולהתחסן ולשמור על בריאותם.

פרויקט "מתחסנים ליד הבית" יימשך כשבוע ימים בכל אחת מ 12 הרשויות המקומיות הבאות: באר שבע, ירושלים, תל אביב, חיפה, בית שמש, ראשון לציון, נתניה, אשדוד, רמת גן, חולון, בת-ים, אשקלון.

בכדי להוציאו לדרך, הודיעו במטה ההסברה, כי יוקם חמ"ל בשיתוף משרד הבריאות, הרשויות המקומיות וקופות החולים בכל אחד מ -12 היישובים, אשר ייצרו קשר עם כל תושב שטרם חוסן ויתאמו עבורו תור לחיסון באחד המתחמים הקרובים שיוקמו לצורך כך בתוך השכונות עצמן.

במקביל, רופאי המשפחה בקופות החולים יתקשרו לכל אחד שלא התחסן, ויסבירו לו את משמעות קבלת החיסון, יענו לשאלותיו בכדי להפיג את חששו.

על פי מטה ההסברה למאבק בקורונה: "מטרת הפרויקט היא להנגיש את המידע לכל האנשים בהתאמה תרבותית ועד הבית ולאפשר לכל האנשים לקבל החלטה על בריאותם בהתבסס על מידע מעודכן ואמין. הנגשת המידע והחיסונים תאפשר לכל אדם להתחסן. אנחנו לא מוותרים על אף אדם ונציע לו להתחסן בכדי לשמור על עצמו ועל משפחתו".

משרד הבריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד