י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת ראש הממשלה

צבי יחזקאלי על המבצע: "צריך להגיע להחלטה"

המבצע הסודי שנועד לאתר פרטים באשר לגורלו של הנווט רון ארד, כפי שבישר ראש הממשלה נפתלי בנט בפתיחת מושב החורף של הכנסת, הצליח לעורר לא מעט עניין בעולם הערבי, בייחוד בנושא הפרסומים על חטיפת הגנרל האיראני כחלק מהמבצע | צבי יחזקאלי  סבור ש"בסופו של דבר זה לא מביא תוצאה. צריך להכיר בזמן שעבר ולהגיע להחלטה"

צבי יחזקאלי על המבצע: "צריך להגיע להחלטה"
צבי יחזקאלי צילום: צילומסך ערוץ הידברות

בנאום פתיחת מושב החורף של הכנסת, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי אנשי המוסד יצאו למבצע נועז בכדי לנסות שוב לגלות מה עלה בגורלו של הנווט הישראלי רון ארד ז"ל. הפרשן לענייני ערבים, צבי יחזקאלי מ'חדשות 13' התייחס לדיווח ואמר בראיון ל-103FM: "ישראל מתגלה בעוצמתה - מדינה שלא מוותרת ומחפשת אחרי טייס שנעדר בשדה הקרב זה מפליא מאוד את כל העולם הערבי. אתם יודעים כמה טייסים סורים ומצרים נעלמו ואף אחד לא מחפש אותם?".

עם זאת באשר למבצע עליו דיבר ראש הממשלה אמר יחזקאלי: "זה סיפור שמתגלגל כל כך הרבה זמן. גם חיזבאללה וגם איראן נתנו את כל מה שיש להם, אם הם היו מחזיקים משהו, הם היו יודעים שאפשר לסחוט את ישראל היטב. תראו מה עושים לנו בסוריה עם גופתו של המרגל אלי כהן", אמר והדגיש: "הסיפור של המאמצים של רון ארד נמצא בלופ שלא מוביל לשום דבר, וישראל צריכה לקבל החלטה בעניין הזה".

"צריך להכיר בזמן שעבר ולהגיע להחלטה"

לאחר שבנט דיווח לציבור על 'המבצע', דווח באתר הערבי 'א-ראי אל יום' כי המוסד חטף גנרל איראני משטח סוריה וחקר אותו באחת ממדינות אפריקה באשר לגורלו של רון ארד. צבי יחזקאלי הציג את פרשנותו לאותו דיווח ואמר: "זה שישראל לקחה את הקצין האיראני, חקרה אותו באפריקה ולאחר מכן שחררה אותו באה לומר שאנחנו מחפשים משהו ספציפי".

עוד הוסיף יחזקאלי והעריך כי "מדובר אולי על קצינים בדימוס שיודעים מה היה, ושוב - אם היו יודעים אז היו עושים בזה שימוש. זה מדהים לראות שחוטפים מאדמת סוריה קצין איראני וחוקרים אותו באפריקה, אבל בסופו של דבר זה לא מביא תוצאה. צריך להכיר בזמן שעבר ולהגיע להחלטה".

צבי יחזקאלי רון ארד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד