י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קורא לצה"ל לחקור

לפיד מגבה את שטרן: "אם גרס היינו נפרדים"

דבריו של שר המודיעין אלעזר שטרן עוררו אמש סערה רבה והיה נראה כי הדבר עלול להשפיע על שלימות הקואליציה בכלל ועל עתידו הפוליטי בפרט, הבוקר יוצא יו"ר מפלגתו השר יאיר לפיד להגנתו וקורא לצה"ל ליטול אחריות ולחקור את המקרים

לפיד מגבה את שטרן: "אם גרס היינו נפרדים"
לפיד ושטרן צילום: בן קלמאר פלאש 90

לאחר יממה סוערת בעקבות דבריו של שר המודיעין אתמול בו אמר כי גרס תלונות אנונימיות נגד מפקדים לצד ראיון אותו העניק אחד מחייליו ובו טען כי השר סירב להתייחס לתלונה באופן המקובל, יושב ראש מפלגתו יאיר לפיד מגבה את השר אלעזר שטרן וקורא לצה"ל לחקור את המקרים.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שוחח הבוקר (שני) עם השר אלעזר שטרן שהעביר לו את גרסתו לסערה, בסופה החליט לקבל אותה, לגבות את גרסתו ולמנוע את התפטרותו של שטרן במטרה לנסות ולהוריד את הנושא מסדר היום.

השר שטרן טען בשיחה עם לפיד כי הוא "מעולם לא גרס אף תלונה. כל תלונה שהגיעה לשולחנו טופלה מיד בחומרה יתרה. דבריו התייחסו אך ורק לתלונות שקצינים הגישו אחד על השני במהלך מאבק על תפקידים", כך נמסר מדוברות המפלגה.

על טענות אחרות שהושמעו נגדו אמש, טען שטרן בשיחה עם לפיד וצוטט בהודעת המפלגה, "בתקופתו כמפקד בה"ד 1 שטרן לא טיפל כלל בחיילי המפקדה. כל מי שמכיר את הנהלים בבה"ד 1 יודע שזה בלתי סביר שתלונה במפקדה תגיע אליו. הציטוט של דבריו, כמעט שלושים שנה מאוחר יותר, אינו יכול להיות נכון. לאורך כל הקריירה הארוכה שלו טיפל שטרן בנושא תלונות החיילים ברגישות יתרה ומתוך הכרה שמדובר בעבירה חמורה במיוחד".

לאחר השיחה הודיע השר לפיד כי הוא מגבה את גרסתו של שטרן, "יש עתיד היא מפלגה שבה יש אפס סובלנות ואפס גיבוי להטרדות. אנחנו מאמינים שיש לאפשר לאנשים להתלונן בכל דרך שימצאו לנכון". לדברי לפיד, "אם שטרן היה אומר שהוא גרס תלונות על הטרדה, היינו נפרדים ממנו עוד באותו יום. הוא לא אמר את זה, והוא לא מאמין בזה".

לגבי הפרסומים הנוספים קראו ביש עתיד לשלטונות צה"ל "לחקור במהירות את הדברים כדי לאפשר לאלוף שטרן להגן על שמו הטוב".

אלעזר שטרן יאיר לפיד צה"ל תלונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד