י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אפליה ביו"ש

מקומם: נפצע במילואים וסורב לקבל הסעה לטיפול

לוחם צה"ל שנפצע במהלך שירות מילואים, גילה לתדהמתו כי צה"ל מסרב לסדר לו הסעה לטיפול רפואי - רק כי הוא מתגורר ביהודה ושומרון | תגובת צה"ל: "מוניות אזרחיות בשירות צה"ל אינן מורשות לחצות את הקו הירוק, ללא מלווה נשק"

מקומם: נפצע במילואים וסורב לקבל הסעה לטיפול
חיילים, ארכיון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

צה"ל מסרב להסדיר הסעה לחיילים פצועים בסדיר ובמילואים שמתגוררים ביהודה ושומרון, כך דיווחה היום (שני) העיתונאית כרמלה מנשה ב'כאן' חדשות. לפי הדיווח, אילון לובינר, לוחם במילואים בן 25 שנפצע ונדרש להגיע לביקורת בבית חולים, סורב על ידי הצבא לקבל הסעה.

לאחר פנייתו של הומינר, נאמר לו מטעם הצבא כי "צה"ל לא נותן שירותים לחיילים שמתגוררים מעבר לקו הירוק". הומינר פנה לצבא, בשל כך שהוא סובל משברים ברגלו בעקבות פציעה במהלך שירות המילואים ואינו יכול להגיע עצמאית לטיפול רפואי. הומינר פנה פעם נוספת אך נאמר לו כי "זו הפקודה הקיימת כבר חצי שנה".

הומינר הגיב לסירוב הצבא לספק לו שירות הסעה ואמר: "אני מספיק טוב לשרת בשטחים, אבל צה"ל חושש לשלוח לי רכב ליישוב ביו"ש שבו אני גר". מי שלקח את הומינר בסופו של דבר זו אימו. חיילים נוספים המתגורררים ביהודה ושומרון אמרו ל'כאן' כי "אנחנו טובים להילחם ביהודה ושומרון בביטחון שוטף, אבל כשאנחנו נפגעים - הגבול עבורנו הוא הקו הירוק".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "על פי ההנחיות בצה"ל, מוניות אזרחיות בשירות צה"ל אינן מורשות לחצות את הקו הירוק, ללא מלווה נשק, וכיוון שאין אפשרות להעמיד מלווה בכל הסעה אזרחית, יש צורך שהמטופל יגיע למעבר הקרוב. צה"ל מעריך את עבודתם המאומצת של משרתי המילואים ומספק להם במקרים אלה מעטפת רפואית ולוגיסטית מקיפה".

צה"ל מילואים יהודה ושומרון אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד