י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העתק הדבק

דיווח בבריטניה: מרגלים רוסיים גנבו את נוסחת החיסון הבריטי

נוסחת חיסון שפותחה על ידי אוקספורד/אסטרה זנקה נגנבה על ידי הרוסים, שהשתמשו בה ליצירת חיסון בשם ספוטניק, כך מדווח 'הסאן' הבריטי, לטענת הבריטים, הרוסים משתמשים באותה נוסחה לחיסון שלהם, כך שהם בטוחים שהרוסים פשוט גנבו את הנוסחה

דיווח בבריטניה: מרגלים רוסיים גנבו את נוסחת החיסון הבריטי
אילוסטרציה צילום: pixabay

שירותי הביטחון הבריטיים אומרים שיש להם הוכחה שאחד ממרגליו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין גנב את הנתונים החיוניים של נוסחת החיסון הבריטי שפותח על ידי אוקספורד/אסטרה זנקה. ה'סאן' הבריטי נתן כותרת SPUTNICKED בתרגום לעברית "ספוט-גנוב" כדי לציין את גניבת החיסון.

לטענתם, יש להם הוכחה לכך שנגנבו נתונים חיוניים מחברת התרופות - כולל התוכנית עבור חיסון נגד קורונה, חיסון הספוטניק הרוסי עובד עם הטכנולוגיה שדומה לחיסון שעוצב באוקספורד.

צוותי האבטחה בטוחים שהחיסון הועתק. לטענת הבריטים הנתונים נגנבו על ידי סוכן זר באופן אישי. כבר בשנה שעברה דווח בבריטניה כי הם "יותר מ-95 אחוז בטוחים שהאקרים בחסות רוסיה גנבו מידע מגופים בבריטניה, בארה"ב ובקנדה שפיתחו חיסון נגד קורונה".

חבר הפרלמנט בוב סילי, מומחה לענייני רוסיה, הוסיף: "אני חושב שעלינו להתייחס ברצינות לריגול הרוסי והסיני".

בסך הכל, רוסיה רשמה יותר מ-205,000 מקרי מוות מקורונה מאז תחילת המגיפה, כך על פי נתונים רשמיים. זהו מספר ההרוגים הגבוה באירופה והחמישי בעולם. התקשורת ברוסיה מדווחת על חששות של גל רביעי גובר, לאחר שמיליוני סטודנטים ותלמידים חזרו לבתי ספר ומכללות. מקרי המוות ביום ברוסיה, מגיעים קרוב לאלף מתים.

למרות מקרי המוות העולים, ההגבלות הציבוריות כמעט לא קיימות, ברוסיה היה סגר אחד של שישה שבועות בתחילת השנה. מנגד הרשויות בבירה מוסקבה החמירו את ההוראה של עטיית מסכות. שיעורי החיסונים נותרו נמוכים ברוסיה בהשוואה למרבית מדינות אירופה, כאשר רק 32 אחוזים מכלל 146 מיליון האוכלוסייה במדינה מחוסנים חלקית ו-28 אחוזים מחוסנים במלואם.

קורונה חיסון לקורונה בריטניה רוסיה גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד