י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מבצע רון ארד

גנץ מבקר את בנט: "לא הייתי פועל לחשיפה"

שר הביטחון גנץ התייחס היום לחשיפת מבצע המוסד לאיתור גורלו של הנווט הנעדר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט וכן התייחס לעדכון המאוחר שקיבל. "לו הדבר היה תלוי בי לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזו"

גנץ מבקר את בנט: "לא הייתי פועל לחשיפה"
בנט ושר הביטחון גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החשיפה של ראש הממשלה נפתלי בנט מעל בימת מליאת הכנסת בכנס פתיחת מושב החורף אודות מבצע עלום של המוסד לאיתור גורלו של הנעדר רון ארד, הובילה למתיחות בתוך הממשלה. לפי הדיווחים, ראש הממשלה סיפר לשר הביטחון כי הוא עומד לחשוף מבצע של המוסד, דקות בלבד לפני נאומו. בניגוד לגנץ, מי שהיה מעורה בפרטים הוא דווקא שר החוץ יאיר לפיד.

היום (שני) התארח שר הביטחון בוועידה של 'ידיעות אחרונות' ונשאל על ידי הכתב הביטחוני יוסי יהושוע האם ידע במזמן אמת על מבצע המוסד. גנץ השיב שהכיר את פרטי המצבע ואף אישר אותו, אך מתח ביקורת על בנט ואמר כי הוא לא היה חושף את המבצע.

"אני הכרתי את פרטי המבצע, אני אישרתי את פרטי המבצע, אני ישבתי בדיונים המקדימים, אני כמובן ליוויתי את כל תהליך הביצוע, הייתי בסוד העניינים לגמרי", אמר גנץ בוועידת העלייה והקליטה "עולים מכל הלב" של "ידיעות אחרונות".

עוד אמר בנט בהתייחס למבצע המוסד: "אני חושב שמדובר בפעולה חשובה, בפעולה מוצלחת מאוד מבחינה מבצעית ותהליכית. כרגע אנחנו עסוקים בלעבד את המידע שעלה מהפעולה הזו". לגבי חשיפת המבצע ע"י רה"מ בנט אמר שר הביטחון: "לו הדבר היה תלוי בי לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזו".

מנגד אמר גנץ, "אני מבין את החשיבות במובן הזה שראש הממשלה מצא לנכון להדגיש את המחויבות של מדינת ישראל לשבויים ולנעדרים, ובמובן הזה אני מבין את המטרה של העניין הזה. ראש הממשלה ואני עובדים בצורה מאוד-מאוד צמודה על כלל נושאי הביטחון של מדינת ישראל ונמשיך לעשות את זה".

לגבי העדכון המאוחר שקיבל מרה"מ דקות לפני שחשף את המבצע מעל בימת הכנסת אמר גנץ: "אני לא נכנס לסיפורים שמאוד מעניינים את יצירת הכותרת הרגעית. אני מסתכל על מה חשוב למדינת ישראל. חשוב למדינת ישראל שראש הממשלה ושר הביטחון יעבדו בשיתוף פעולה, בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. אנחנו עושים את זה בצורה טובה לטובה כל מדינת ישראל, ואני לא מציע להיתפס לאיזושהי כותרת שקפצה פה או לעדכון שקרה או לא קרה שם. לדברים קטנים".

בני גנץ המוסד רון ארד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד