י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא שקט בליכוד

ח"כ ביטן נגד העיתונאי: "הכתב המטומטם הזה"

חבר הכנסת דוד ביטן תקף הבוקר פרסום של עיתונאי ישראל היום על כך שיש חשש בליכוד מעריקים שיעברו לקואליציה לאחר העברת התקציב. "או שהכתב משתף פעולה או שהוא מטומטם"

ח"כ ביטן נגד העיתונאי: "הכתב המטומטם הזה"
דוד ביטן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (שני) פרסם הכתב הפוליטי של 'ישראל היום' כי בקואליציה כבר עומלים כדי למצוא עריקים מתוך הליכוד שיצטרפו לקואליציה. לפי הפרסום של שלזינגר, מי שעומד בראש מערך גיוס העריקים מטעם הקואליציה הוא השר גדעון סער לו קשרים ענפים עם חברי כנסת מהליכוד. אחד מהשמות שעלו בכתבה כפוטנציאל לעריקה מהליכוד הוא חבר הכנסת דוד ביטן.

בראיון לגלי ישראל תקף ביטן את המפרסם יהודה שלזינגר והכחיש את הפרסום. "ראיתי את הכתבה המטומטמת הזו עם הכתב המטומטם הזה, הוא לא יכול לקבל תדרוך ולהפוך את זה לכתבה ראשית, תגן עליו כמה שאתה רוצה - אני לא מגן על מטומטמים. שיהיה גבר ויגיד מי אמר לו את זה. או שהכתב משתף פעולה או שהוא מטומטם".

כתב ישראל היום, יהודה שלזינגר

המראיין שרון גל העיר לח"כ ביטן על המתקפה האישית ואמר: "עזוב, למה הסגנון הזה?". ביטן השיב: "נראה לך שאני אעזוב את הליכוד? שיהיה גבר ויבוא ויגיד מי אמר לו את זה".

בהמשך, המותקף עצמו, יהודה שלזינגר הגיב לדברי ח"כ ביטן: "להגיד מטומטם נראה לי מיותר. ביטן הוא פוליטיקאי עם לב גדול וחם ואני מבין שהוא נפגע ולקח ללב. יש דיבור על חשש של חבריו למפלגה משממת האופוזיציה אחרי העברת התקציב. אני מאמין לו שאין לו כוונה לעזוב. חבריו טוענים שבפוליטיקה הכול יכול להיות ע"ע אלקין".

לפי הדיווח ב"ישראל היום", בליכוד חוששים שבקואליציה ובממשלה מתכננים לגרום לעריקת חברי מפלגתם אליהם. במפלגה טוענים כי מי שעומד מאחורי היוזמה הוא שר המשפטים גדעון סער, שהיה עד לפני כמה חודשים חבר בכיר במפלגתם.

"זה הדבר הראשון שהקואליציה תעשה אחרי שהתקציב יעבור", אומרים גורמים בליכוד, "אחרי שהתקציב יעבור יכולה לחלחל הבנה שאין עוד שום איום על הממשלה, ושהיא עשויה להאריך ימים".

"בקואליציה יפנו לחברים באופוזיציה, בייחוד מהליכוד, ויציעו להם הצעות מרחיקות לכת שעשויות להיות אטרקטיביות בעוד האלטרנטיבה היא אופוזיציה משמימה. ידברו איתם על סוף עידן הליכוד, על זה שבמקום להיעלם הם יכולים להצטרף לממשלה".

הגורמים הפנו אצבע מאשימה כלפי סער: "רק ביולי האחרון העביר את החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם, גם אם הם לא שליש ממנה. זה לא היה סתם, זו מטרה. סער הוא איש ליכוד, יש לו עדיין קשרים וחברים שם".

גורם ב'ליכוד' אף מציין את שמות החברים אשר יערקו: "אל תשכח שביטן וחיים כץ הם חברים קרובים מאוד של סער. ביטן אפילו ניסה להציע הצעות לסער במשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, כץ תמך בסער בפריימריז והגיע לכנסים שלו, ואתי עטיה היא אשת אמונו של חיים כץ".

"נכון, זה נשמע כמו תרחיש מופרע ודמיוני, אבל כבר ראינו אנשי ליכוד מובהקים כמו סער או אלקין לוקחים את הרגליים והולכים. הפוליטיקה הישראלית לימדה אותנו שהכל אפשרי", כך לדברי הגורם.

יצויין כי בכדי לאפשר את העריקה, על פי החוק, שכאמור אושר, ואם אכן שלושת השמות יערקו, סער יצטרך למצוא עוד ח"כ נוסף כדי לאפשר את העריקה.

ביטן מסר בתגובה: "שטויות, המצאה הזויה".

כץ מסר בתגובה: "אין שום סיכוי שאעזוב את הליכוד".

עטיה מסרה בתגובה: "משעשע אותי אפילו להכחיש. הליכוד זה הבית שלי עוד מימיי כנערה בסניף התנועה בלוד. אין תחליף, והניסיון מלמד שכל מי שעזב את הבית, הצטער על כך מאוד".

דוד ביטן הליכוד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד