י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
וכבוד גדול עשו לו במותו

תיעוד מסכם: המונים ליוו למנוחות את הגאון בעל ה'ברכת אברהם'

רחובות ירושלים הושחרו מאדם במסע הלווית הגאון רבי אברהם ארלנגר זצ"ל בעל ה'ברכת אברהם' וראש ישיבת בישיבת 'קול תורה' שהרביץ תורה עשרות בשנים וכתב בצוואה שלא יעשו שום תחנות במקום בהם לימד ולא ישתהו עם מיטתו. 'בחדרי חרדים' עם סיקור מסע הלוויה. צפו

תיעוד מסכם: המונים ליוו למנוחות את הגאון בעל ה'ברכת אברהם'
הלווית הגר"א ארלנגר זצ"ל צילום: שלומי טריכטר

המונים מבני ירושלים ובני התורה הגיעו ללוות את הגאון המובהק רבי אברהם ארלנגר זצ"ל ראש ישיבה בישיבת 'קול תורה' ובעל ה'ברכת אברהם' שהסתלק הלילה לבית עולמו בגיל 90. 

בירושלים הוכרז על ביטול מלאכה בכל שעת מסע הלוויה שיצא מביתו ברחוב ישעיהו בבתי הורנשטיין בירושלים ולא מישיבת 'קול תורה' שם הרביץ תורה כפי שביקש בצוואתו לפני ארבעים שנה. 

ראשון המספידים היה ידידו ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שספד דרך הטלפון ממעונו בבני ברק: "חז"ל אומרים, בשעת פטירתו של אדם, אין מלווין אותו לא כסף ולא זהב ולא אבנים טובות ומרגליות, אלא תורה ומעשים טובים בלבד, רק תורה ומעשים טובים, זה המלווה את האדם, המלווה את האדם בעולם הבא, בחיי נצח, העולם הזה זה חיי שעה, זה לא העיקר, זה לא תכלית האדם, תכלית האדם זה העולם הבא, חיי נצח, אז מלווין לו לאדם תורה ומעשים טובים".

"כל כך הרבה תורה שהנפטר הגדול, הגאון רבי אברהם זכרונו לברכה, שזיכה את הרבים בהרבה תורה, בהרבה דברי תורה, הספרים, בכתב ובעל פה, כבר הרבה שנים, כל דברי התורה האלה מלווים אותו, ואין לשער את הזכויות הגדולות שיש לו, זכויות של זיכוי הרבים בתורה, וכל התורה שלומדים המושפעים זה שייכים לו, גם לאחר פטירתו, ממשיכים הרי ללמוד את הספרים שלו, זה כמו שהוא לומד ומחדש אותם, כמו שהוא אומר אותם".

ראש הישיבה סיים:  "ויש עוד חז"ל, סוף דבר הכל נשמע, סוף דבר הכל נשמע, יש חז"ל, סוף דבר, בסוף ימיו של אדם, לאחר פטירתו, הכל נשמע, נשמע, הכל, מה שומעים? מה אומרים עליו, מה הבריות אומרות עליו, כשר היה ירא שמים היה, זה שני עניינים, כשר זה מידות טובות, בין אדם לחברו, זה דבר גדול מאד-מאד בין אדם לחברו בשלמות, וגם ירא שמים היה, ירא שמים בין אדם למקום, אז מיד מיטתו פורחת באוויר, מה הבריות אומרות עליו. אנחנו בטוחים, מה הבריות אומרות על רבי אברהם, הגאון רבי אברהם, מה הבריות אומרות עליו, כולם אומרים על רבי אברהם, ירא שמים, מידות טובות, כולם אומרים את זה, אז אלו הזכויות המרובות שמלווים אותו, מלווים אותו לחיי נצח, עין לא ראתה אלוקים זולתך, חיי העולם הבא, שיהיה מליץ יושר על המשפחה שלו ועל כל הידידים והמכרים, על כל כלל ישראל שיהיה מליץ יושר, ובלע המוות לנצח ומחה השם דמעה מעל כל פנים".

לאחר מכן ספדו לו הגאון רבי משה יהודה שלזינגר ראש ישיבת קול תורה, והגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק ראש ישיבת בריסק שביכה בקול בוכים והוזיל דמעות על האבידה הגדולה.

בהמשך ספדו גיסו, הגאון רבי צבי וובר רבה של נווה יעקב, המשגיח הגאון הצדיק רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, הגאון רבי יצחק סולובייצ'יק, הגאון רבי צבי קושלבסקי ראש ישיבת 'היכל התורה', שלושת הבנים והחתן הרב פרג מרבני ישיבת מיר. 

לאחר מכן יצא הלוויה דרך מלכי ישראל ושרי ישראל, להר המנוחות חלקת הרבנים הישנה שם ייטמן סמוך לציון מרן הרב מבריסק זצ"ל. 

רבי אברהם ארלנגר ברכת אברהם הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד