י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יום לאחר הבחירות

הנשיא אושפז, אך ימשיך לנהל את ענייני המדינה

כהונתו של נשיא צ'כיה מילוש זמאן לא הושפעה מהבחירות, אולם עליו להטיל את המנדט להרכבת ממשלה על מנהיג המפלגה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת קואליציה, תוך שהוא מתמודד עם מצב בריאותי בלתי צפוי

הנשיא אושפז, אך ימשיך לנהל את ענייני המדינה
מילוש זמאן צילום: מתוך הפייסבוק

יום אחרי הבחירות הכלליות בצ'כיה, פונה אתמול (ראשון) הנשיא מילוש זמאן לאשפוז בבית החולים. בהודעה שנמסר לעיתונות נאמר כי הנשיא אושפז בעקבות "הסתבכות של מצב כרוני". לא ברור לעת עתה מה מצבו והאם הוא כשיר למלא את תפקידו. כהונתו של זמאן עצמו לא הושפעה כתוצאה מהבחירות והוא ממשיך לכהן כנשיא המדינה.

עם זאת, עליו להטיל את המנדט להרכבת ממשלה על מנהיג המפלגה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת קואליציה, ובימים אלו אמור זמאן למלא את אחד מהתפקידים העיקריים של הנשיא בצ'כיה. על פי החוק, במקרה שהנשיא אינו יכול להטיל את המנדט, מועברת הסמכות לעשות זאת לידיו של יו"ר הפרלמנט.

ראש ממשלת צ'כיה בשנים האחרונות, אנדריי באביש, הפסיד בבחירות הכלליות שהתקיימו בסוף השבוע במדינה, למרות שמפלגתו קיבלה את מספר החברים הגבוה ביותר בפרלמנט, 72 חברים מתוך 200.

מתוצאות ספירת הקולות עולה כי המפלגה היריבה של באביש, 'ספולו', קיבלה 71 מושבים בפרלמנט, ומפלגת 'הפיראטים' קיבלה 38 מושבים נוספים. שתי המפלגות הללו כבר הודיעו כי יפעלו יחד להקמתה של ממשלה חדשה, ושתיהן מעוניינות בהדחתו של באביש מהתפקיד.

צ'כיה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד