י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בראש מורם"

המתמחים שלחו מכתב לשר והודיעו על התפטרות

לאור האיומים על התפטרות המונית של מתמחים מבתי החולים, נשלח היום מכתב אל שר הבריאות ניצן הורוביץ ממתמחים באיכילוב בו הם מודיעים על התפטרותם | בתוך כך, סיפרה הבוקר אחת הנוכחות בפגישה שהתקיימה אתמול בהפתעה בין שר הבריאות למובילת המחאה, על שהתרחש

המתמחים שלחו מכתב לשר והודיעו על התפטרות
ניצן הורביץ צילום: Miriam Alster/FLASH90

איומי המתמחים הרפואיים בחודשים האחרונים, ובראשם ארגון 'מרשם', על התפטרות המונית של מעל 2,000 מתמחים ברחבי הארץ, עדיין לא יצאה לפועל.

אך היום (שני) יום לאחר הפגישה הכושלת של הארגון עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, יתכן וההתפטרות מתחילה, והאיום מתממש. מתמחי המחלקה לרפואה דחופה בבית החולים איכילוב שבתל אביב, שלחו מכתב לשר הבריאות בו הם מכריזים: "מודיעים על התפטרותנו!"

במכתב שנשלח לשר הבריאות, נכתב: "בצער רב, אנו מודיעים לך על התפטרותנו מתפקידנו" על סיבת ההתפטרות הם מציינים במכתב, "ההחלטה הזאת באה בעקבות ההחלטה שלא להחיל את 'מתווה קיצור התורנויות' באופן גורף ‏ולאפשר את המשך הפגיעה בחיי ובבריאות מטופלינו, בחיינו האישיים וחיי ‏משפחותינו".

עוד הם כתבו: "בלב כבד אנו נאלצים להודיע לך על התפטרותנו, אנו עושים זאת בראש מורם ובראיה מפוכחת. עומדים לנגד עינינו סבינו וסבותינו אשר לא פיללו לפגוש רופא ‏טרוט עיניים בבואם למצוא מזור".

לסיום כתבו המתמחים המתפטרים מבית החולים איכילוב: "נמשיך לפעול למען מטופלינו, כפי שנשבענו ‏- לא נקבל את הנגיעה במטופלים, משפחתנו ובריאותנו היום, ובעתיד".

חשוב להדגיש - כי עד שהמתמחים לא יגישו מכתב התפטרות למעסיקיהם, ההתפטרויות במכתבים הינן סמליות בלבד. כמו היום, וכמו ההתפטרות ההמונית בשבוע שעבר שהוגשה במשרד הבריאות בתל אביב.

בתוך כך, בהמשך לפגישה הכושלת אתמול, בין שר הבריאות ניצן הורוביץ ליו"ר ארגון המתמחים הרפואיים 'מרשם', סיפרה הבוקר (שני) הד"ר איריס אדלר, מתמחה ברפואה דחופה לשעבר שהשתתפה בפגישה עם משרד הבריאות. לרזי ברקאי בגלי צה"ל: "שר הבריאות הקשיב לנו, אך לצערי אנחנו שבעים מהבטחות".

עוד הוסיפה הדר' אדלר, כי לפני 10 שנה "דיברו איתנו על פיילוטים, וגם עכשיו ממשיכים. אנחנו יודעים שיש גורמים שמטרפדים את המהלך כי הם לא רוצים שינוי במערכת".

מתמחים ניצן הורביץ מכתב התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד