י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סיפוח טייוואן

סין מאיימת: "לא תהיה ברירה, נגיע לקרב"

כלי תקשורת במדינה הקומוניסטית הזהירו כי "לא תהיה לנו ברירה אלא להביא את טייוואן לשדה הקרב". הדברים באים לאחר שנשיאת טייוואן נשבעה להתנגד ל"איומים מבייג'ין".

סין מאיימת: "לא תהיה ברירה, נגיע לקרב"
חיילים סינים מתאמנים צילום: Pixabay

סין מזהירה את העולם, כי "אם טייוואן תמשיך בפעולות פרובוקטיביות" לא תהיה ברירה לסין, והמצב יוביל למלחמה. סין טוענת כי טייוואן שייכת לסין, ואם טייוואן לא תסתפח בעצמה "בצורה שלווה" היא תאלץ לעשות זאת בעצמה.

העיתון "גלובל טיימס" פרסם את האיום אמש (ראשון), בעקבות נאום של נשיאת טייוואן, צאי אינג-ון, שבו נשבעה להתנגד ללחץ מצד בייג'ין "לאחד מחדש" את האי. בסין טוענים כי "הצגת טייוואן כמעוז הדמוקרטיה נגד סין הסמכותית, היא פרובוקציה מוחלטת".

במאמרי מערכת בסין, צוטט מומחה צבאי אנונימי שדיבר על היתרונות הברורים שיש לצבא בייג'ין על פני הכוחות של האי טייוואן. טייוואן רואה את עצמה כמדינה עצמאית. אך בייג'ינג רואה בה מחוז השייך לב ונשבעה לאחד אותה מחדש עם היבשת תוך שימוש בכוח במידת הצורך.

המתיחות ברחבי האי החריפה בשבועות האחרונים כאשר בייג'ינג הטיסה עשרות מטוסים צבאיים בקרבת האי ואף נכנסה לשטח האווירי של טייוואן, התקשורת העולמית מזהירה מפני מלחמת העולם שלישית.

הנשיא הסיני שי ג'ינפינג נשא נאום ביום שבת האחרון, ואמר כי "איחוד מחדש חייב להתממש, ובהחלט יתממש". הוא התעקש שאיחוד שליו נשאר מטרה, אך בעבר אמר כי הוא שומר לעצמו את הזכות להפעיל כוח. הסקרים מראים שרובם המכריע של הטייוואנים אינם מעוניינים להישלט על ידי בייג'ינג.

טייוואן וסין התפצלו בשנת 1949 על רקע מלחמת אזרחים, סין נשארה קומניסטית, וטייוואן פנתה לכיוון המערב.

סין מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד