י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תמורה לשעבוד הנכס

הלוואת בלון: הפתרון המושלם לרכישת דירה נוספת

ההוראות החדשות של בנק ישראל האוסרות על הבנקים להעניק הלוואה בתמורה לשעבוד נכס קיים לצורך רכישת דירה נוספת נכנסו לתוקף. הפתרון המשתלם ביותר: קבלת הלוואת בלון חוץ בנקאית בתמורה לשעבוד חלקי של הנכס עד 70% מערך הנכס

הלוואת בלון: הפתרון המושלם לרכישת דירה נוספת
פרויקט נדל"ן צילום: Hadas Parush/Flash 90

אם אתם משקיעי נדל"ן, משפרי דיור שזקוקים למימון לצורך השלמת תמ"א או רכישת דיור במחיר למשתכן, בעלי עסקים המעוניינים להרחיב את העסק, או מעוניינים להקים עסק חדש או שאתם בעלי נכס פרטי המעוניינים להשביח את הנכס, סביר להניח שהלוואה חוץ בנקאית היא הפתרון האופטימלי עבורכם.

בהתאם לנהלי בנק ישראל שנכנסו לתוקף בתחילת החודש, חל איסור על הבנקים להעניק הלוואה בשיעבוד של נכס קיים לצורך רכישת דירה נוספת. המשמעות היא, שבבואכם ליטול הלוואה, ויש לכם נכס משועבד באופן חלקי, לא תוכלו לקבל מהבנק הלוואה נוספת ולשעבד את יתרת הנכס.

הפתרון הטוב והמשתלם ביותר, הוא לבקש הלוואת בלון כהלוואה חוץ בנקאית מגוף פיננסי מפוקח ומוכר ולשעבד חלק מהנכס.

היתרונות בהלוואת בלון חוץ בנקאית היא שגובה ההלוואה ניתן עד 70% מערך הנכס או עד 3 מיליון שקלים. כלומר, אם בבעלותכם נכס בשווי מיליון שקלים, תוכלו לקבל הלוואת בלון חוץ בנקאית עד 700 אלף ש"ח. ההלוואה ניתנת לטווח של עד 24 חודשים, כאשר תשלום הקרן והריבית יהיו רק בסיומה של התקופה. הלוואת בלון חוץ בנקאית, בתמורה לשיעבוד נכס, כולו או חלקו, ניתנת גם למסורבי בנקים ולבעלי BDI שלילי. מרגע בקשת ההלוואה וחתימה על מסמכי השיעבוד, תוכלו לקבל את הכסף בטווח זמן קצר של בין 48 שעות לשבוע ימים.

מומחים בתחום ההלוואות מסבירים, כי למעשה בנק ישראל סגר לבנקים את האופציה של קבלת הלוואה שניה לצורך רכישת דירה בתמורה לשיעבוד חלק מהדירה. הטיוטא בנושא פורסמה כבר בחודש יוני השנה, והחל מתחילת חודש אוקטובר, האיסור נכנס לתוקפו. יתרה מכך, בקובץ שאלות ותשובות שפירסם הפיקוח על הבנקים, מבהיר בנק ישראל באופן ברור: "למען הסר ספק, האמור חל הן על הלוואות צרכניות והן על הלוואות בשיעבוד דירת מגורים אחרת".

לדברי המומחים, הפתרון היחיד הקיים כיום בשוק הוא קבלת הלוואה חוץ בנקאית בתנאים טובים. האיסור כאמור לא חל על גופים חוץ בנקאיים וזו הסיבה ששוק ההלוואות החוץ בנקאיות פורח כיום יותר מתמיד.

השאירו פרטים וניצור עמכם קשר בהקדם>>>

משכנתא הלוואת בלון רכישת דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד